Móda športovo-úžitkových automobilov neutícha. Toyota v ostatných rokoch uviedla viacero nových modelov tohto razenia, len nedávno predstavila svojho benjamína menom Yaris Cross. Teraz ázijský gigant ponuku opäť rozširuje. Využíva pritom rovnaký prívlastok, ktorý dostal kompakt Corolla. Novinka si svoj svetový debut odbila v Bangkoku.

Napriek formálnej príslušnosti do rodiny japonského bestselleru s ním SUV nemá navonok nič spoločné. Dizajnovo sa vydalo vlastným smerom. Okrem masívnej masky chladiča susediacej s LED svetlometmi zaujme výraznými líniami v oblasti blatníkov či rozdeleným koncovým stĺpikom. Bodykit obsahujúci tmavé a strieborné plasty je viac-menej samozrejmosť.

Napriek svojmu menu má Corolla Cross svojský dizajn.
Napriek svojmu menu má Corolla Cross svojský dizajn.
Zdroj: Toyota

Corolla Cross má pôdorys 4 460 x 1 825 milimetrov a na výšku meria 1 620 mm. Veľkosťou presne spadá medzi typy C-HR a RAV4. Rázvor vozidla má 2,64 metra a je teda rovnaký ako pri menšom súrodencovi. Nejde o náhodu. Toyota aj v tomto prípade použila platformu TNGA, konkrétne verziu GA-C podporujúcu zástavbu systému 4x4. Napriek tomu hovorí výhradne o prednom pohone.

Vpredu je použité zavesenie typu MacPherson, jeho zadnú nápravu tvorí klasická torzná priečka. Okrem základnej architektúry zdedilo SUV od služobne starších súrodencov aj pohonné jednotky. Asi nikoho neprekvapí, že je medzi nimi hybrid. Pod kapotou modelu Corolla Cross sa objaví elektrifikovaný 1,8-litrový agregát dosahujúci spolu s elektromotorom maximálny výkon 90 kW (122 k).

Vďaka vyššej stavbe by SUV malo mať priestranný interiér.
Vďaka vyššej stavbe by SUV malo mať priestranný interiér.
Zdroj: Toyota

Druhou voľbou rovnako veľký klasický benzín produkujúci 103 kW (140 k), výhradne s prevodovkou CVT. Dynamické parametre jednotlivých verzií nepoznáme. Toyota ale zverejnila ich hmotnosť: klasický zážihový model má mať 1 325 kg, hybridný variant váži o 60 kilogramov viac. Jeho batéria neovplyvní batožinový priestor. Ten má mať základný objem 487 litrov, resp. 440 l v prípade rezervného kolesa.

V samotnom interiéri najviac cítiť príslušnosť k rodine populárneho kompaktu. Okrem proporcií sa toho totiž zmenilo len málo, mierne upravené línie má palubná doska i jej napojenie na centrálny tunel. Prepracované sú tiež panely dverí. S volantom ani prístrojovým panelom sa nehýbalo, čo platí aj pre infotainment susediaci s modulom klimatizácie.

Z tohto pohľadu sú gény kompaktu Corolla jednoznačné.
Z tohto pohľadu sú gény kompaktu Corolla jednoznačné.
Zdroj: Toyota

Toyota zatiaľ neprezradila, kde všade bude model Corolla Cross ponúkať. Na thajskom území už aktuálne spúšťa jeho predaj. Avizuje dostupnosť na viacerých svetových trhoch, medzi ktoré budú patriť aj tie európske. Kedy dorazí SUV do slovenských obchodov? Táto informácia potenciálnych záujemcov nepoteší, stane sa tak totiž až v druhej polovici roka 2022. Na reči o cenách je preto zatiaľ príliš skoro.