Koncom apríla absolvoval premiéru Yaris Cross, s ktorým chce Toyota uspieť najmä na starom kontinente. Svoje európske portfólio SUV jeho uvedením rozširuje smerom nadol. Po pár týždňoch ho automobilka nečakane zväčšuje aj na opačnom konci, na jeho vrchol totiž príde sedemmiestny Highlander. Jeho predaj sa má spustiť začiatkom budúceho roka.

Tento typ z našich končín nepoznáme, ale v Spojených štátoch patrí medzi bestsellery. Štvrtá generácia vozidla preto debutovala vlani v New Yorku. Cez oceán prejde evidentne bez nejakých zmien, zachované sú aj 20-palcové kolesá. Detailné rozdiely sa môžu týkať odlišných homologizačných pravidiel. Teda napríklad grafiky svetiel, na obrázkoch sme si ale všimli akurát bledšie krycie sklo vzadu.

SUV vyznáva známy dizajnový jazyk. Zaujme robustnou postavou a agresívnou prednou časťou, hoci nie je až také odvážne ako menší typ RAV4. Ten výrazne prerastá. Highlander meria na dĺžku 4 950 mm, v tomto smere sa takmer doťahuje na off-road Land Cruiser. Na rozdiel od neho však nevyužíva rámovú konštrukciu. Stojí na platforme TNGA, konkrétne na verzii GA-K tvoriacej aj základ spomínaného súrodenca.

V európskej špecifikácii vyzerá Highlander prakticky rovnako ako v americkej.
Zdroj: Toyota

Vďaka svojím rozmerom má táto Toyota v interiéri tri rady sedadiel. Prostredný pritom možno posúvať o 180 milimetrov, čím sa dajú priestorové pomery zmeniť. Pre batožinu má byť k dispozícii objem 658 litrov. Nie je pritom jasné, či tým výrobca myslí hodnotu pri päťmiestnom usporiadaní, alebo pri plnom obsadení a naložení kufra po strop. Druhá možnosť je totiž zaužívaná v USA.

Veľkosť pri zložení druhého i tretieho radu sa však udáva jednotne, v tomto prípade ide o 1 909 litrov. Pre samotný interiér platí to isté čo pre dizajn karosérie. Gro je identické s modelmi predávaným v Spojených štátoch, odlišnosti sú len v detailoch. Ide napríklad o paletu materiálov. Zmenila sa tiež grafika prístrojového panela a nejaké drobnosti sa nepochybne týkajú infotainmentu. Ten využíva 12,3-palcovú obrazovku trčiacu z palubnej dosky podobne ako v type C-HR. Samozrejmosťou je bohaté vybavenie na strane komfortu, ale tiež bezpečnosti.

Highlander má mať sériovo bohaté komfortné i bezpečnostné vybavenie.
Zdroj: Toyota

 Na americkom trhu si zákazníci môžu vyberať medzi 3,5-litrovým benzínovým motorom V6 a hybridom využívajúcim štvorvalec s objemom 2,5 litra pracujúci v Atkinsonovom cykle. Japonská automobilka však v Európe plánuje ponúkať iba druhý menovaný variant. Spaľovaciu jednotku v ňom dopĺňajú dva elektromotory, SUV má totiž štandardne disponovať pohonom AWD-i. Nechýba niekoľko jazdných režimov.

Základná architektúra techniky je rovnaká ako pri menšom type RAV4, v tomto prípade však má byť hybridný systém silnejší. Toyota hovorí predbežne o maximálnom výkone 179 kW (244 k). SUV využívajúce batériu typu Ni-MH uloženú pod druhým radom sedadiel by napriek tomu malo v priemere jazdiť za 6,6 l/100 km podľa cyklu WLTP, pričom emisie oxidu uhličitého dosahujú 146 g/km. V tomto smere je Highlander podľa automobilky líder svojho segmentu.