Toyota prezradila množstvo detailov vopred, mnohé ďalšie sa zasa pošuškávali. Už dlhšie teda vieme o širokých blatníkoch či zníženej trojdverovej karosérii (-91 mm) postavenej exkluzívne pre tento variant. Známa bola tiež prítomnosť pohonu 4x4 s viacerými režimami, ale tiež použitie manuálnej prevodovky a 1,6-litrového benzínového trojvalca s turbodúchadlom. Teraz sme sa konečne dozvedeli konkrétne čísla.

Prepĺňaný agregát malého hatchbacku má len tri valce, ale výkonu na rozdávanie.
Zdroj: Toyota

Japonci pôvodne avizovali výkon najmenej 184 kW (250 k) a krútiaci moment presahujúci 350 Nm, neoficiálne sa hovorilo o stáde až 280 koní. Pravda je nakoniec uprostred. Prepĺňaný agregát európskeho modelu GR Yaris dokáže vyprodukovať parametre 192 kW (261 k) a 360 Nm, vďaka čomu jasne prekonáva aj spaľovaciu jednotku v plug-in hybride BMW i8. Je teda najsilnejším sériovým motorom svojho druhu.

Srdce s oficiálnym označením G16E-GTS pritom môže byť ešte potentnejšie, v globálnej tlačovej správe sa uvádzajú špičkové údaje 200 kW (272 k) a 370 Nm. Za mierne priškrtenie v EÚ asi môžu emisné normy. Automobilka spriahla trojvalec so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou iMT a pohonom všetkých kolies GR-Four, ktorý vie teoreticky preniesť 100% sily dopredu i dozadu.

Silu rekordného trojvalca posiela mechanická prevodovka na obe nápravy.
Zdroj: Toyota

Už vopred bolo známe, že systém ponúka východiskové nastavenia deliace krútiaci moment v pomere 60:40 (Normal), 50:50 (Track) alebo 30:70 (Sport). Za pozornosť stojí najmä posledný mód výrazne preferujúci zadné kolesá. Obe nápravy pritom možno vybaviť samosvornými diferenciálmi typu Torsen, ide o súčasť okruhového balíka obsahujúceho okrem toho aj tuhšie pruženie a 18-palcové kované kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S.