Toyota patrí medzi najväčšie automobilky vôbec. Svoje zastúpenie má vo väčšine krajín sveta a jeden produkt ponúka takmer všade. Ide o ikonický typ Land Cruiser dostupný na vyše 190 trhoch. Jeho aktuálna generácia predávaná od roku 2009 už absolvovala facelift, do dôchodku sa ale zatiaľ nechystá. Teraz prešla niekoľkými zmenami.

Dizajn off-roadu zostal nedotknutý, na scénu však prichádza Black Pack. Tento balík zahŕňa masku chladiča v tmavom chróme a rovnako vyhotovenú lištu na piatych dverách. Čierny paket okrem toho oblieka okolie predných hmloviek, spätné zrkadlá, lemy bočných okien a zadné svetlá s čírym krycím sklom, v  interiéri ide o časť centrálnej konzoly a tunela.

Do interiéru off-roadu sa nasťahoval modernejší multimediálny systém.
Do interiéru off-roadu sa nasťahoval modernejší multimediálny systém.
Zdroj: Toyota

Land Cruiser dostal do vienka lepší infotainment. Prináša displej s viacdotykovým ovládaním, rýchlejším softvérom či prispôsobiteľnou domácou obrazovkou, ale tiež podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Navyše podporuje rôzne on-line funkcie. Nechýbajú dopravné správy či či aktualizácia máp cez internet, ale ani vyhľadávanie cien či parkovacích miest. Na palubu sa okrem toho dostali vylepšené bezpečnostné prvky z balíka Toyota Safety Sense s inteligentným adaptívnym tempomatom, predkolíznym systémom a rozoznávaním chodcov alebo cyklistov.

Žijúca terénna legenda má aj silnejšie srdce. Japonské vozidlo sa naďalej spolieha na prepĺňaný 2,8-litrový naftový štvorvalec skombinovaný so 6-stupňovým automatom, no motor dosahuje po novom maximálny výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 500 Nm. Oproti predchodcovi má teda k dobru 27 koní a 50 Newtonmetrov.

V klasickej disciplíne 0-100 km/h sa Land Cruiser výrazne zlepšil.
V klasickej disciplíne 0-100 km/h sa Land Cruiser výrazne zlepšil.
Zdroj: Toyota

V praxi to znamená zrýchlenie šprintu 0-100 km/h o celé tri sekundy, Land Cruiser to zvládne za 9,9 s. Maximálna rýchlosť sa posunula na 175 km/h. Diesel je navyše vybavený systémom štart/stop, vďaka čomu jeho oficiálna spotreba klesla na 7,0 l/100 km. Emisie oxidu uhličitého sa znížili na 192 g/km. Jedno číslo si Toyota zatiaľ necháva pre seba, nevyjadrila sa k cene upraveného off-roadu. Známy nie je ani dátum začiatku predaja.