ikona

Novinky Toyota Century: Dostane verziu GRMN?

Foto: Reddit / SignificantDeficit

25.9. 2018 13:00 Prezident japonskej automobilky využíva služby prototypu limuzíny, ktorá má upravený bodykit a typickú farebné schému.

Toyota začala v ostatných rokoch intenzívne pretláčať svoju mladú športovú divíziu, ktorej korene sú v pretekárskom tíme Gazoo Racing. Jeho iniciálky nesie napríklad hot-hatch Yaris. Počas najbližšieho obdobia s nimi pravdepodobne príde viacero rôznych modelov, medzi ktorými sa prekvapujúco môže objaviť aj globálna vlajková loď značky. Dostane verziu GRMN limuzína Century?

Century s kabátom GRMN už existuje, nateraz ide o prototyp
Century s kabátom GRMN už existuje, nateraz ide o prototyp
Zdroj: Reddit / SignificantDeficit

Táto otázka mohla ešte nedávno znieť smiešne. Neexistuje žiaden racionálny dôvod, pre ktorý by mal mať honosný osemvalcový hybrid nejaké ambície na poli športovcov. Napriek tomu takýto model existuje. Zatiaľ ide o jediný prototyp, ktorého služby využíva prezident automobilky Akio Toyoda. Pri jeho nedávnej jazde ho zachytili pohotové objektívy.

Od štandardnej verzie sa variant Century GRMN odlišuje v prvom rade označeniami a farbou karosérie, sedan je oblečený do tradičnej schémy biela/čierna/červená. Tieto odtiene nesie bodykit so športovejšími predným nárazníkom, nadstavcami prahov a zadným difúzorom. Súčasťou zmien sú mnoholúčové disky kolies, decentný spojler na veku batožinového priestoru, ale tiež svojská maska chladiča a zatmavené zadné svetlá. Ide teda o skutočne komplexný balík dizajnových špecifík.

O technickej stránke nie sú známe žiadne detaily. V štandardnej verzii má Toyota Century atmosférický benzínový osemvalec so zdvihovým objemom päť litrov a výkonom 280 kW (381 k), ktorý dopĺňa elektromotor dosahujúci 165 kW (224 k). Podľa všetkého ide o evolúciu techniky známej z limuzíny LS600hL. Je pravdepodobné, že model GRMN má pod kapotou o niečo viac sily.

Realizácia tohto projektu zostáva momentálne otázna. Existencia prototypu naznačuje, že japonská automobilka sa touto myšlienkou reálne zaoberala. Našla by pre dané vozidlo zákazníkov? O tomto možno pochybovať, už pri klasickom vyhotovení očakáva Toyota mesačný predaj približne 50 exemplárov. Nevšedná športová odroda konzervatívnej limuzíny by nepochybne oslovila ešte menej ľudí. Aktuálne to teda skôr vyzerá tak, že Century GRMN zostane len hračkou prezidenta firmy.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia