ikona

Novinky Toyota Camry dnes prišla na Slovensko

Foto: Marek Pokrývka

7.2. 15:15 Japonský sedan strednej triedy bude u nás dostupný len v hybridnej verzii, na výber budú tri úrovne vybavenia. Už základ je pritom pomerne bohatý.

V ostatnom čase začala Toyota viac dbať na historické označenia modelov. Nejde len o oživenie športovej ikony menom Supra, ale tiež nahradenie štítku Auris viac zaužívaným názvom Corolla. A ďalším signálom je návrat celosvetovo známeho typu Camry na európske trhy. Čiastočne nahrádza už škrtnutý Avensis, importér ho momentálne uvádza do predaja.

Camry prichádza späť do Európy po 14-ročnej pauze
Camry prichádza späť do Európy po 14-ročnej pauze
Zdroj: Marek Pokrývka

Práve dnes prišla japonská novinka oficiálne na Slovensko, predpredaj už je spustený. Prvé zákaznícke exempláre dorazia v máji. V poradí ôsma generácia sedanu sa do tuzemských obchodov dostáva v prakticky rovnakej podobe, akú poznajú zákazníci z USA. Ponuka motorov však bude rozdielna. U nás je obmedzená výhradne na verziu Hybrid, klasické benzínové verzie sa nekonajú. Celkom mimo hry zostali aj vznetové pohonné jednotky.

Sólovou voľbou pre Camry bude 2,5-litrový atmosférický štvorvalec spojený s elektromotorom a bezstupňovou prevodovkou označenou ako e-CVT. Sústava dokáže vyprodukovať najvyšší kombinovaný výkon 160 kW (218 k) a krútiaci moment 221 Nm, čo vozidlu stačí na zdolanie stovky v priebehu 8,3 sekundy. Najvyššie tempo tohto modelu je 180 km/h. Toyota pritom uvádza, že až do tempa 125 km/h vie technika fungovať len elektricky.

Predstavený šesťvalcový model sa u nás predávať nebude
Predstavený šesťvalcový model sa u nás predávať nebude
Zdroj: Marek Pokrývka

Toyota disponuje pôdorysom 4 885 x 1 840 mm, čím patrí k väčším zástupcom strednej triedy. Zodpovedá tomu aj rázvor 2 825 milimetrov či výška 1 445 mm. Sedan stojaci na platforme TNGA ponúka dostatok priestoru pre pasažierov, ale tiež 524 litrov dostupných pre batožinu. Zvnútra zaujme tvarovaním palubnej dosky i moderným vybavením. U nás má post vlajkovej lode, čomu zodpovedá množstvo komfortných i bezpečnostných prvkov.

Vzhľadom na prítomnosť jediného motora je cenník dosť jednoduchý, na výber sú úrovne Comfort, Prestige a Executive. Základ stojí rovných 34-tisíc. Okrem iného však už obsahuje reflektory s diódami pre denný i stretávací režim i zadné LED svetlá, 17-palcové kolesá, parkovacie senzory na oboch koncoch karosérie, predkolízny systém, adaptívny tempomat, dvojzónovú klimatizáciu, bezkľučové rozhranie či infotainment so 7-palcovým displejom.

Pozícii vlajkovej lode zodpovedajú materiály i vybavenie sedanu
Pozícii vlajkovej lode zodpovedajú materiály i vybavenie sedanu
Zdroj: Marek Pokrývka

O priečku vyššie stojaci variant prináša osemnástky, diódové hmlovky, väčší multimediálny systém a navigáciu, za čo zákazníci zaplatia od 36 500 eur. Vrcholná verzia stojí ešte tri tisícky navyše. Zahŕňa to nielen Bi-LED svetlomety, ale tiež viacero bezpečnostných systémov, kožené čalúnenie interiéru, elektricky nastaviteľný volant a bezdrôtové nabíjanie. V rámci balíka VIP sa môže pridať prémiové ozvučenie JBL, head-up displej, trojzónová klimatizácia, elektrické nastavenie sklonu zadných operadiel či automatická roleta na zadnom okne.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia