V rámci aliancie budú tieto značky spoločne vyvíjať platformy, komponenty a pohony, aby sa pokúsili udržať krok s konkurenciou. Počas nasledujúcich piatich rokov sa na cesty dostane celkovo 35 rôznych elektromobilov, ktoré do roku 2030 budú zvestovať spoločnú stratégiu a zvýšia výrobnú kapacitu batérií na 220 gigawatthodín.

Renault, Nissan a Mitsubishi v ponuke elektrických vozidiel s investíciami do elektrifikácie viac ako 10 miliárd EUR patria medzi priekopníkov. Na hlavných trhoch (Európa, Japonsko, USA, Čína) už v 15 továrňach aliancie vyrábajú diely, elektromotory a batérie pre desať elektrických modelov, ktoré už brázdia cesty. Medzi bezprostrednými novinkami Nissan odhalil elektrického nástupcu súčasnej Micry, ktorá sa rozlúči so svojou aktuálnou podobou.

Mitsubishi sa „vracia“ do Európy

Po krátkom stiahnutí sa z Európy a pomalom návrate je jasné, že Mitsubishi je teraz plne odhodlané znovu vstúpiť na európsky trh. Svoju prítomnosť v Európe posilnia dvoma novými modelmi založenými na bestselleroch Renaultu, vrátane nového ASX. Nová flexibilná architektúra CMF-EV bude hrať dôležitú úlohu pri ďalšom vývoji. Už o pár týždňov vyrazia na cesty prvé dva modely z tejto základne – Nissan Ariya a Renault Megana e-Tech electric. Do roku 2030 bude na platforme CMF-EV založených viac ako 15 modelov a ročne sa na nej postaví až 1,5 milióna áut.

Základ pre malé elektrické modely bude hotový už čoskoro

Architektúra CMF-BEV pre kompaktné elektrické vozidlá bude predstavená v roku 2024. Očakáva sa, že modely, ktoré sa na ňu budú spoliehať, budú mať dojazd až 400 kilometrov. V porovnaní so súčasným modelom Renault Zoe nová architektúra zníži náklady na výrobu o 33 percent a zároveň spotrebu energie o viac ako desať percent. Tá bude základom pre 250 000 vozidiel ročne pod značkami Renault, Alpine a Nissan. Medzi týmito autami bude Renault R5 a nový kompaktný elektromobil, ktorý nahradí Micru.

Toto sú plány aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, medzi nimi je aj nástupca modelu Micra
Zdroj: Renault

Pre model, ktorý navrhne Nissan a skonštruuje Renault, sa plánuje výroba v priemyselnom centre Renault ElectriCity na severe Francúzska. V budúcnosti bude pri predaji elektromobilov hrať kľúčovú úlohu aj cenová konkurencieschopnosť. Uvedomujú si to aj vo vzťahu k potenciálnym zákazníkom, a tak dospeli k dohode o batériách, ktoré v budúcnosti zakomponujú do svojich modelov. Okrem iného sa zaviazali vybrať spoločného dodávateľa batérií na centrálne trhy pre Renault a Nissan. Plánujú tiež znížiť náklady na batérie o 50 percent v roku 2026 a o 65 percent do roku 2028.