Seat Leon a Leon ST štvrtej generácie.

Novinky Toto je Seat Leon štvrtej generácie: 6 kľúčových oblastí novinky už poznáme do úplných detailov

Foto: Seat

28.1. 20:28 Španielska automobilka predstavila “najinovatívnejšie vozidlo vo svojej histórii”. Čo ponúkne strategicky dôležitý Leon?

V automobilovom svete dnes muziku tvrdia predovšetkým SUV. Vplyvom tejto módnej vlny sa často zabúda na kompaktné hatchbacky, ktoré napriek popularite vozidiel s väčšou svetlou výškou stále tvoria jadro predajov v prípade mnohých automobiliek. Výnimkou nie je ani Seat. Na trh síce dodáva štýlové SUV Tarraco, kompaktnú Atecu či mestskú Aronu, pravým ťahúňom predajov však bol aj v roku 2019 iný model. Jeho štvrtú generáciu si môžete pozrieť na exkluzívnom videu nemeckého Auto Bildu.

Za ostatný rok Seat predal 150 900 Leonov tretej generácie, čo je obdivuhodný výkon. Zväčša platí, že čím bližšie je konkrétny typ k obmene generácií, tým nižšia je jeho atraktivita. Leon toto nepísané pravidlo ignoruje. Tlak pri uvádzaní štvrtého pokračovateľa rodiny Leon tak nie je malý, plachta z neho spadla iba pred pár minútami. Dokáže naplniť očakávania klientov? Do detailu predstavujeme šesť kľúčových oblastí novinky.

Inšpirácia SUV

Už na prvý pohľad je zrejmé, odkiaľ dizajnéri čerpali nápady pri kreslení štvrtého Leonu. Vlajkovú loď značky, Seat Tarraco, síce Leon v predajných číslach dokázal predbehnúť aj pred koncom životného cyklu, dizajnovo mal však od SUV ďaleko. Teraz svojim imidžom Tarraco dobieha a dokonca ponúkne aj niekoľko detailov navyše.

Seat Leon a Leon ST štvrtej generácie.
Seat Leon a Leon ST štvrtej generácie.
Zdroj: Seat

Predná časť je Tarracu, aspoň pri pohľade na prvé fotky, podobná až neuveriteľne. Čelná maska má vertikálnejší sklon, reflektory sú opticky zasadené hlboko do karosérie a kapota je dlhšia, než tomu bolo v minulosti. Zadná časť vlajkové SUV pripomína prepojenými koncovými svetlami s trojuholníkovým tvarom. Tu však už, narozdiel od súčasného Tarraca, bude svietiť aj segment prepájajúci jednotlivé svetlá a tak Leon dostane expresívny vizuálny podpis.

Na pomery Seatu sú tvary Leonu pomerne umiernené, prichádza s väčším množstvom zaoblených hrán, než tomu bolo v minulosti. Dizajnovo pôsobí dospelejšie, zároveň si však zachováva časť mladíckej drzosti a rebelantského imidžu. Prvý dnešný únik fotografií naznačoval, že Leon bude menej dynamický, než v minulosti. Oficiálne zábery však všetko zmenili, španielsky kompakt si zachováva emotívnu a dynamicky pôsobiacu figúru! Finálny úsudok si však necháme až na živé zoznámenie s kompaktom.

Seat Leon a Leon ST štvrtej generácie.
Seat Leon a Leon ST štvrtej generácie.
Zdroj: Seat

Už dnes je jasné, že štvrtá generácia Leonu bude väčšia, než doteraz. A nie o málo. Novinka s 5-dverovou karosériou má dĺžku 4 368 mm (+86 mm), šírku 1 800 mm (-16 mm) a výšku 1.456 mm (-3 mm). Rázvor 2 686 mm je o 50 mm dlhší oproti tretej generácii. Leon Sportstourer (kombi) štvrtej generácie má dĺžku 4 642 mm (+93 mm), šírku 1 800 mm (-16 mm) a výšku 1 448 mm (-3 mm). Rázvor je zhodný s hatchbackom. Päťdverový Leon má batožinový priestor so základným objemom 380 litrov (zhodný s predchádzajúcou generáciou), kombi Sportstourer má základný objem batožinového priestoru 617 litrov, čo je o 30 litrov viac oproti predchádzajúcej generácii.

Anketa
Páči sa vám dizajn nového Leonu?
  • 85%
  • 4%
  • 11%

Medzi silné stránky štvrtej generácie Leonu bude patriť jeho svetelná výbava. Aktívne predné reflektory inšpirované Tarracom dosahujú svetelný výkon až na úrovni 900 lúmenov. V každom z nich sa nachádza 22 diód, ktoré sa starajú o tlmené, diaľkové i denné svietenie, ako aj o dynamické smerovky. 

Seat Leon a Leon ST štvrtej generácie.
Seat Leon a Leon ST štvrtej generácie.
Zdroj: Seat

Okrem koncových prepojených svetiel sa oplatí spomenúť aj ambientné podsvietenie interiéru Leonu štvrtej generácie. To totiž prechádza po celej šírke hornej časti palubovky a plynulo ústi až do bočných dverí. Vytvára tak jeden kompaktný svetelný oblúk, ktorý pri naštartovaní prehrá naprogramovanú animáciu. Farby i jeho intenzita sa dajú meniť podľa potreby, vplyv na ambietné podsvietenie má aj zvolený jazdný režim. Náladové osvetlenie nemá iba dekoratívnu funkciu, ale slúži aj na signalizáciu pre asistenčné systémy, napríklad pre monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel alebo asistenčný systém pre vystupovanie Exit Assist.

Video

Diskusia