Na vlaňajšom ženevskom autosalóne prezentoval Peugeot koncept ostrej hybridnej verzie liftbacku 508 so stádom 400 koní. V tomto roku ukázal koncom marca jeho evolúciu nesúcu prívlastok Peugeot Sport Engineered (PSE), pri ktorej sa skloňoval mierne slabší nabíjateľný pohon. V týchto dňoch sme vozidlo konečne spoznali v sériovej forme.

Ako už prezradili prototypy, Francúz dostal kombináciu 1,6-litrovového prepĺňaného štvorvalca s dvomi elektromotormi poháňajúcimi obe nápravy. Systém dokáže vyprodukovať maximálny výkon 265 kW (360 k) a krútiaci moment 520 Nm. Toto je teda najsilnejší sériový Peugeot histórie, čo odrážajú jeho dynamické parametre. Plug-in hybrid zrýchli na stovku za 5,2 sekundy. Disciplínu 80-120 km/h má zvládnuť za 3 s, pričom jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Športovo ladený model disponuje nabíjateľnou technikou.
Športovo ladený model disponuje nabíjateľnou technikou.
Zdroj: Peugeot

Napriek týmto parametrom dosahuje model 508 PSE oficiálnu spotrebu na úrovni 2,03 l/100 km podľa cyklu WLTP a oxid uhličitý má vypúšťať tempom 46 g/km. Vďačí za to batérii s kapacitou 11,5 kWh umožňujúcej prejsť 42 kilometrov rýdzo elektricky. Jej nabíjanie z bežnej domácej zásuvky trvá necelých 7 hodín, pri použití tzv. wall-boxu to zaberie menej než 2 hodiny.

Peugeot ponúka päť jazdných režimov, vrátane módu 4x4 určeného do podmienok so zhoršenou trakciou. Špecifické naladenie podvozka s adaptívnymi tlmičmi neprekvapí. Okrem neho však má verzia PSE aj širšie nápravy: vpredu pribudlo 24 mm, zadná os je rozšírená o 12 mm. Dopredu pritom výrobca nasadil 380-milimetrové kotúče a štvorpiestikové brzdiče.

Špičková verzia typu 508 bude dostupná s obomi karosériami.
Špičková verzia typu 508 bude dostupná s obomi karosériami.
Zdroj: Peugeot

Športový plug-in hybrid jazdí na 20-palcových diskoch kolies s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S. Okrem nich ho možno navonok spoznať podľa výplne masky chladiča, ostrejšie tvarovaných nárazníkov a nadstavcov prahov, ako aj na základe farieb. Na výber bude sivý, čierny alebo biely lak. Množstvo detailov je čiernych, kontrastom sú početné zelené akcenty. Tento odtieň “kryptonitu” si našiel cestu aj do itneriéru vybaveného anatomickými prednými sedadlami čalúnenými kombináciou kože a Alcantary.

Ako ukazujú aj oficiálne fotografie, Peugeot 508 PSE má byť dostupný s obomi karosériami. Jeho predaj plánuje automobilka spustiť v polovici októbra. Ceny zatiaľ nepoznáme, no vzhľadom na parametre a sumy požadované za klasický plug-in hybrid s výkonom 165 kW (225 k) môžeme asi bezpečne hovoriť o teritóriu nad 60-tisíc eur. Kombi pritom bude iste o trochu drahšie než liftback.