Panamera Turbo S E-Hybrid

Novinky Najsilnejšia Panamera má hybridné srdce

Foto: Porsche

27.2. 2017 19:08 Luxusný liftback kombinuje štvolitrový osemvalec s elektromotorom, vďaka výkonu 500 kW (680 k) zrýchli na stovku za 3,4 sekundy.

Medzi autami kombinujúcimi benzín s elektrinou nie je Porsche nováčikom, práve naopak. Na poli zmiešaných pohonov pôsobí dlhodobo. V portfóliu tejto značky nájdeme popri ďalších produktoch aj exotický hyperšport 918 Spyder, ktorý zastáva rolu korunného princa. Dnes sa však už nevyrába. Elitnú pozíciu po ňom preberá Panamera, ktorá prichádza v špičkovom vyhotovení.

Panamera Turbo S E-Hybrid má v Porsche momentálne najväčšie svaly
Panamera Turbo S E-Hybrid má v Porsche momentálne najväčšie svaly
Zdroj: Porsche

Druhú generáciu svojho liftbacku uvádza Zuffehnausen vo verzii Turbo S E-Hybrid. Keďže spomínaný roadster už v ponuke značky nenájdeme, má tento model momentálne najväčšie svaly z celej firmy. Zabudnite na deväťstojedenástku. Novinka kombinuje štvorlitrový osemvalec doterajšieho špičkového modelu s elektromotorom, ktorý používa aj starší plug-in hybrid s motorom V6.

Spojením známych komponentov vznikol pohonný reťazec schopný vyprodukovať maximálny výkon až 500 kW (680 k) a krútiaci moment 850 Nm. Vďaka tomu zrýchli päťdverové Porsche na stovku len za 3,4 sekundy. To je o dve desatiny menej než v prípade konvenčného modelu Turbo S. Klasika dostáva na frak aj z hľadiska maximálnej rýchlosti, predstavená verzia má totiž dosiahnuť 310 km/h.

Na stovku zrýchli plug-in hybrid rýchlejšie než konvenčný osemvalec
Na stovku zrýchli plug-in hybrid rýchlejšie než konvenčný osemvalec
Zdroj: Porsche

Najsilnejšia Panamera má teda hybridné srdce a narúša zavedenú hierarchiu. Doteraz vrcholný osemvalec pritom model Turbo S E-Hybrid poráža aj z hľadiska spotreby paliva. V kombinovanom režime si má vypýtať 2,9 litra benzínu na 100 km a 16,2 kWh elektrickej energie. Oficiálne vyprodukuje na kilometer 66 gramov oxidu uhličitého. Nemecký výrobca pritom uvádza, že vozidlo má byť schopné prejsť 50 km bez spustenia spaľovacieho motora a lokálnych emisií.

Liftback má na palube akumulátor s kapacitou 14,1 kWh. Šťavu doň možno doplniť pomocou klasickej domácej zásuvky za šesť hodín, v prípade príplatkovej nabíjačky sa čas skracuje na menej než polovicu. Samozrejmosťou je možnosť kontrolovať si priebeh dopĺňania energie cez aplikáciu.

Z dizajnového hľadiska je novinka takmer zhodná s konvenčným osemvalcovým súrodencom. Má rovnaké nárazníky, 21-palcové disky kolies i kvarteto okrúhlych výfukových koncoviek. K tomu pridáva špecifiká plug-in hybridu. Znamená to „nádrž“ na oboch zadných blatníkoch, označenia na predných dverách, zelené štítky i rovnako sfarbené strmene karbónovo-keramických bŕzd.

Už v základe je vybavenie špičkového vyhotovenia pomerne bohaté
Už v základe je vybavenie špičkového vyhotovenia pomerne bohaté
Zdroj: Porsche

Panamera Turbo S E-Hybrid má špecifické aj interiérové vybavenie, ktoré je už v základe pomerne bohaté. Vzhľadom na cenu nemožno hovoriť o prekvapení. Na domácom trhu si Porsche plánuje za tento model v základe pýtať až 185 736 eur, pričom v ponuke nechýba predĺžená verzia Executive. Predaj exotického liftbacku sa začne po jeho ženevskej premiére.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia