Renault odhalil svoj pohľad na budúcnosť. Chce sa stať technologickejšou automobilkou, ktorá sa bude viac sústrediť na kvalitu a profit jednotlivých modelov, nie na ich kvantitu. Zmeny sa dotknú nielen materskej automobilky, ale aj jej dcérskych spoločností.

Dacia je už roky vychádzajúcou hviezdou automobilového sveta a stále nestráca dych. Lada je zasa etablovanou značkou, no kvôli rôznym okolnostiam, najmä prísnym emisným normám, sa na našom trhu pri novodobom pokuse o ofenzívu nedokázala výraznejšie presadiť. To by sa malo zmeniť. Vzniká totiž samostatná obchodná jednotka Dacia-Lada, ktorá bude zameraná na to, aby sa dve nízkonákladové automobilky navzájom potiahli a vzájomne využívali svoje technológie, skúsenosti a know-how. Už dnes vieme, čo nám toto spojenie prinesie. Prinajmenšom dve horúce novinky.

Duster, ale väčší? Bigster!

Dacia celkom prekvapivo s obrovským predstihom ukázala dizajnové smerovanie, ktorým sa bude uberať tretia generácia bestselleru Duster. Koncept Bigster je síce dlhší o rovných 30 centimetrov, no môže ísť len o predĺženú variáciu kompaktnejšieho SUV. Vďaka extra centimetrom má byť Bigster v porovnaní so súčasným Dusterom priestrannejší a robustnejší.

Špekuluje sa, že Bisgster by mohol mať toľko priestoru, aby ponúkal aj sedemmiestne usporiadanie interiéru, veď je len o pár desiatok milimetrov kratší než napríklad Škoda Kodiaq. Toto porovnanie jasne naznačuje, že reči o priestrannej kabíne nie sú iba planými sľubmi. O interiéri však nič konkrétnejšie nevieme.

Z hľadiska vonkajšieho dizajnu je okamžite jasné, že koncept Bigster v sebe nesie DNA modelu Duster. Jeho mohutne klenuté blatníky, krátka no svalnatá kapota, výrazné strešné lyžiny - to všetko sú overené prvky, ktoré poznáme a ktoré nám imponujú. Čelná maska je v prípade konceptu ovešaná diódami, v realite musíme určite rátať s o niečo striedmejšími svetelnými pomermi. Ústredným motívom grafiky svetiel bude vpredu i vzadu písmeno "Y".

Koncept Dacia Bigster.
Zdroj: Dacia

Čo sa týka pohonných jednotiek, s ktorými sa v prípade Bigsteru ráta, má ísť o vysoko efektívne spaľovacie motory, no zároveň aj hybridy. Automobilka na vonkajšom vzhľade novinky okrem iného vyzdvihuje fakt, že nepoužíva žiadny chróm a iné zbytočné ozdoby - má ísť o elegantné a funkčné vozidlo zamerané na jeden účel - dať posádke slobodu spoznávať okolitú krajinu aj z pohodlia komfortného rodinného SUV.

Koncept Dacia Bigster.
Zdroj: Dacia

Okrem iného štúdia Bigster zavádza novú interpretáciu loga automobilky a po vzore ostatných dnešných konkurentov si na veku batožinového priestoru píše celý názov automobilky v zaujímavom grafickom spracovaní. Ak by na toto logo Dacia prešla, rozhodne by sa nemala za čo hanbiť. Podľa našich výpočtov si ešte na príchod Dusteru novej generácie pár rokov počkáme, konkrétne možno do roku 2024 či 2025, no Bigster teoreticky môže prísť aj skôr. V každom prípade - Dacia uviedla, že do polovice tohto desaťročia ešte predstaví tri novinky. Máme sa na čo tešiť.