Ford Focus Active 1.0 EcoBoost mHEV
Zdroj: Filip Kadlečík

Ford Focus Active je na vrchole svojho segmentu, čo sa týka spracovania kabíny. Interiér pôsobí veľmi robustne a kvalitne. Použité materiály posádke spríjemňujú život a to aj v takých detailoch, ako je napríklad mäkčená lakťová opierka na dverách. Mnohí konkurenti na ňu zabúdajú, alebo ju odbavia použitím koženky. Hodnotné vypracovanie kabíny si môžete všimnúť aj v odkladacích priestoroch vo dverách, ktoré sú čalúnené. Drobnosť? Takýto extra komfortný prvok oceníte časom a na dlhých cestách.

Kvalitný interiér

Focus je auto, v ktorom sa vodič aj po stovkách kilometrov cíti dobre a nič zásadné mu neprekáža. Pomáhajú tomu kvalitné a dobre tvarované sedadlá, ale napríklad aj šikovné odkladacie priestory. Hneď pri pravej ruke, na stredovom tuneli, nájdete držiak na poháre, ktorý sa dá nastaviť na akýkoľvek rozmer fľaše či iného predmetu, ktorý má fixovať. Opäť plusové body pre Focus za to, že nuansy, ktoré väčšina konkurentov ignoruje, dotiahol do dokonalosti. Samozrejmosťou je prítomnosť dedikovaného priestoru na telefón či veľkej schránky v centrálnej lakťovej opierke.

Ford Focus Active 1.0 EcoBoost mHEV
Zdroj: Filip Kadlečík

Posed za volantom vám bude vyhovovať, ak nepatríte medzi fanúšikov sedenia na stoličke po vzore súčasných SUV. Tu ste blízko pri zemi, čo umocňuje zážitok z citlivo naladených jazdných vlastností vozidla. Mínusom kabíny je fakt, že klimatizácia či vyhrievanie sedadiel sa nastavuje iba cez dotykový displej, no jeho odozva je rýchla a všetky základné úkony vybavíte na jeden klik. 

Mimochodom, po facelifte kompakt Fordu prešiel na väčší centrálny displej s lepším rozlíšením a ten len naďalej potvrdzuje, že Ford to s infotainmentom vie. Zrkadlenie Android Auto na širokouhlom displeji bolo luxusné. Vôbec mi neprekážalo, že prístrojovka využíva analógové budíky v kombinácii s menším informačným displejom.

Limitovaná dynamika

Od kombi sa očakáva plnenie úlohy rodinného auta a prevážanie nákladu, to Focus dokáže naplniť. Vzadu je miesta dostatok v každom smere, pozdĺžne až prekvapivo veľa. Objemný kufor poteší najmä kreatívnym riešením dvojitej podlahy. Nájdete pod ňou viaceré schránky určené na prepravu menších predmetov, pričom časť podlahy môžete zafixovať vo vzpriamenej polohe tak, aby menšia batožina pri jazde necestovala z jednej strany kufra na druhú.

Ford Focus Active 1.0 EcoBoost mHEV
Zdroj: Filip Kadlečík

Slabou stránkou kvalitného, moderného a užívateľsky príjemného kombi je jeho pohonná jednotka. Litrový trojvalec sa síce spotrebou drží na uzde, ale daňou za to je limitovaná pružnosť pri akcelerácii v okreskovom či diaľničnom tempe. Ak plánujete bezpečne predbiehať kamión, musíte si to naplánovať. V prípade tohto vozidla sa nedá spoliehať len na ťah agregátu. Plne obsadené vozidlo je na tom s reálnou dynamikou ešte horšie. 

Výborná efektivita

Litrový Ecoboost je úplne postačujúci na bežné jazdenie, no nič viac od neho čakať netreba. Jeho devízou je nízka hmotnosť - to cítiť najmä v zákrutách, kde auto drží ako pribité a výborne nastavený podvozok sa s chuťou vrhá do ďalších a ďalších oblúkov. Vodič si pritom vychutnáva delikátne riadenie s optimálnou tuhosťou, ktoré mu dokáže sprostredkovať krásny jazdný zážitok napriek limitovanej dynamike vozidla. Nastavenie podvozka nie je orientované iba jednostranne, dobre sa vysporiada aj s rozbitou poľnou cestou plnou vytŕčajúcich kameňov. 

Ani pri dynamickom jazdnom štýle sa spotrebou nedostanete cez 7 l/100 km, v praxi budete skôr jazdiť za niečo viac než 6 l/100 km. Napriek kritike flexibility pohonu pritom platí, že sa nestratí ani na diaľnici. Ak chcete iba udržiavať konkrétne tempo, odvďačí sa vám efektivitou a veľmi tichým chodom. Vozidlo je celkovo odhlučnené na špičkovej úrovni. Rušivé sú iba vibrácie studeného trojvalca počas chladných zimných rán. Tie však po niekoľkých sekundách zmiznú. K práci samočinnej dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky nemám výhrady. 

POZRITE SI FOCUS ACTIVE VO VEĽKEJ GALÉRII, KLIKNITE SEM

V rodinnom aute by som očakával väčšie zastúpenie asistenčných systémov. Tu absentuje adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla a aj automatické riadenie diaľkových svetiel. V danej cenovej kategórii už prítomnosť týchto pomocníkov považujem za nutnosť.

Anketa: Súhlasíte so mnou v tvrdení, že sledovanie mŕtveho uhla je dnes už v dobre vybavenom aute nutnosť?
motor a pohonný systém Ford Ford Focus Active
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 92 kW / 125 k
pri otáčkach 6 000/min
Max. krútiaci moment 170 Nm
pri otáčkach 1 400 - 1 500/min
Palivo benzínový motor
Pohon predná náprava
Prevodovka sedemstupňová automatická Powershift
rozmery, hmotnosti a objemy Ford Ford Focus Active
Dĺžka 4 627 mm
Šírka 1 979 mm
Výška 1 497 mm
Rázvor náprav 2 700 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 376 kg
Užitočná hmotnosť 629 kg
Celková hmotnosť 2 005 kg
Objem batožinového priestoru 635 / 1 653 l
Objem palivovej nádrže 52 l
jazdné výkony Ford Ford Focus Active
Max. rýchlosť 193 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,4 s
spotreba Ford Ford Focus Active
Kombinovaná - normovaná 5,5 - 6,6 l/100 km
emisie Ford Ford Focus Active
Emisie CO2 125 - 149 g/km
Emisná norma Euro 6d-ISC-FCM
aktuálne cenníkové ceny s dph Ford Ford Focus Active
Základná cena modelu od 27 090 €
Základná cena verzie od 30 290 €
Cena testovaného exemplára 34 390 €
Usporiadanie a počet valcov
Ford Ford Focus Active R3
Zdvihový objem
Ford Ford Focus Active 999 cm3
Max. výkon
Ford Ford Focus Active 92 kW / 125 k
pri otáčkach
Ford Ford Focus Active 6 000/min
Max. krútiaci moment
Ford Ford Focus Active 170 Nm
pri otáčkach
Ford Ford Focus Active 1 400 - 1 500/min
Palivo
Ford Ford Focus Active benzínový motor
Pohon
Ford Ford Focus Active predná náprava
Prevodovka
Ford Ford Focus Active sedemstupňová automatická Powershift
Dĺžka
Ford Ford Focus Active 4 627 mm
Šírka
Ford Ford Focus Active 1 979 mm
Výška
Ford Ford Focus Active 1 497 mm
Rázvor náprav
Ford Ford Focus Active 2 700 mm
Pohotovostná hmotnosť
Ford Ford Focus Active 1 376 kg
Užitočná hmotnosť
Ford Ford Focus Active 629 kg
Celková hmotnosť
Ford Ford Focus Active 2 005 kg
Objem batožinového priestoru
Ford Ford Focus Active 635 / 1 653 l
Objem palivovej nádrže
Ford Ford Focus Active 52 l
Max. rýchlosť
Ford Ford Focus Active 193 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Ford Ford Focus Active 10,4 s
Kombinovaná - normovaná
Ford Ford Focus Active 5,5 - 6,6 l/100 km
Emisie CO2
Ford Ford Focus Active 125 - 149 g/km
Emisná norma
Ford Ford Focus Active Euro 6d-ISC-FCM
Základná cena modelu
Ford Ford Focus Active od 27 090 €
Základná cena verzie
Ford Ford Focus Active od 30 290 €
Cena testovaného exemplára
Ford Ford Focus Active 34 390 €