Ford Focus Active je na vrchole svojho segmentu, čo sa týka spracovania kabíny. Interiér pôsobí veľmi robustne a kvalitne. Použité materiály posádke spríjemňujú život a to aj v takých detailoch, ako je napríklad mäkčená lakťová opierka na dverách. Mnohí konkurenti na ňu zabúdajú, alebo ju odbavia použitím koženky. Hodnotné vypracovanie kabíny si môžete všimnúť aj v odkladacích priestoroch vo dverách, ktoré sú čalúnené. Drobnosť? Takýto extra komfortný prvok oceníte časom a na dlhých cestách.
Kvalitný interiér
Focus je auto, v ktorom sa vodič aj po stovkách kilometrov cíti dobre a nič zásadné mu neprekáža. Pomáhajú tomu kvalitné a dobre tvarované sedadlá, ale napríklad aj šikovné odkladacie priestory. Hneď pri pravej ruke, na stredovom tuneli, nájdete držiak na poháre, ktorý sa dá nastaviť na akýkoľvek rozmer fľaše či iného predmetu, ktorý má fixovať. Opäť plusové body pre Focus za to, že nuansy, ktoré väčšina konkurentov ignoruje, dotiahol do dokonalosti. Samozrejmosťou je prítomnosť dedikovaného priestoru na telefón či veľkej schránky v centrálnej lakťovej opierke.
Posed za volantom vám bude vyhovovať, ak nepatríte medzi fanúšikov sedenia na stoličke po vzore súčasných SUV. Tu ste blízko pri zemi, čo umocňuje zážitok z citlivo naladených jazdných vlastností vozidla. Mínusom kabíny je fakt, že klimatizácia či vyhrievanie sedadiel sa nastavuje iba cez dotykový displej, no jeho odozva je rýchla a všetky základné úkony vybavíte na jeden klik.
Mimochodom, po facelifte kompakt Fordu prešiel na väčší centrálny displej s lepším rozlíšením a ten len naďalej potvrdzuje, že Ford to s infotainmentom vie. Zrkadlenie Android Auto na širokouhlom displeji bolo luxusné. Vôbec mi neprekážalo, že prístrojovka využíva analógové budíky v kombinácii s menším informačným displejom.
Limitovaná dynamika
Od kombi sa očakáva plnenie úlohy rodinného auta a prevážanie nákladu, to Focus dokáže naplniť. Vzadu je miesta dostatok v každom smere, pozdĺžne až prekvapivo veľa. Objemný kufor poteší najmä kreatívnym riešením dvojitej podlahy. Nájdete pod ňou viaceré schránky určené na prepravu menších predmetov, pričom časť podlahy môžete zafixovať vo vzpriamenej polohe tak, aby menšia batožina pri jazde necestovala z jednej strany kufra na druhú.
Slabou stránkou kvalitného, moderného a užívateľsky príjemného kombi je jeho pohonná jednotka. Litrový trojvalec sa síce spotrebou drží na uzde, ale daňou za to je limitovaná pružnosť pri akcelerácii v okreskovom či diaľničnom tempe. Ak plánujete bezpečne predbiehať kamión, musíte si to naplánovať. V prípade tohto vozidla sa nedá spoliehať len na ťah agregátu. Plne obsadené vozidlo je na tom s reálnou dynamikou ešte horšie.
Výborná efektivita
Litrový Ecoboost je úplne postačujúci na bežné jazdenie, no nič viac od neho čakať netreba. Jeho devízou je nízka hmotnosť - to cítiť najmä v zákrutách, kde auto drží ako pribité a výborne nastavený podvozok sa s chuťou vrhá do ďalších a ďalších oblúkov. Vodič si pritom vychutnáva delikátne riadenie s optimálnou tuhosťou, ktoré mu dokáže sprostredkovať krásny jazdný zážitok napriek limitovanej dynamike vozidla. Nastavenie podvozka nie je orientované iba jednostranne, dobre sa vysporiada aj s rozbitou poľnou cestou plnou vytŕčajúcich kameňov.
Ani pri dynamickom jazdnom štýle sa spotrebou nedostanete cez 7 l/100 km, v praxi budete skôr jazdiť za niečo viac než 6 l/100 km. Napriek kritike flexibility pohonu pritom platí, že sa nestratí ani na diaľnici. Ak chcete iba udržiavať konkrétne tempo, odvďačí sa vám efektivitou a veľmi tichým chodom. Vozidlo je celkovo odhlučnené na špičkovej úrovni. Rušivé sú iba vibrácie studeného trojvalca počas chladných zimných rán. Tie však po niekoľkých sekundách zmiznú. K práci samočinnej dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky nemám výhrady.
POZRITE SI FOCUS ACTIVE VO VEĽKEJ GALÉRII, KLIKNITE SEM
V rodinnom aute by som očakával väčšie zastúpenie asistenčných systémov. Tu absentuje adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla a aj automatické riadenie diaľkových svetiel. V danej cenovej kategórii už prítomnosť týchto pomocníkov považujem za nutnosť.
motor a pohonný systém | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R3 |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 92 kW / 125 k |
pri otáčkach | 6 000/min |
Max. krútiaci moment | 170 Nm |
pri otáčkach | 1 400 - 1 500/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | sedemstupňová automatická Powershift |
rozmery, hmotnosti a objemy | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Dĺžka | 4 627 mm |
Šírka | 1 979 mm |
Výška | 1 497 mm |
Rázvor náprav | 2 700 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 376 kg |
Užitočná hmotnosť | 629 kg |
Celková hmotnosť | 2 005 kg |
Objem batožinového priestoru | 635 / 1 653 l |
Objem palivovej nádrže | 52 l |
jazdné výkony | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Max. rýchlosť | 193 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,4 s |
spotreba | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5,5 - 6,6 l/100 km |
emisie | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Emisie CO2 | 125 - 149 g/km |
Emisná norma | Euro 6d-ISC-FCM |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Základná cena modelu | od 27 090 € |
Základná cena verzie | od 30 290 € |
Cena testovaného exemplára | 34 390 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | R3 |
Zdvihový objem | |
Ford Ford Focus Active | 999 cm3 |
Max. výkon | |
Ford Ford Focus Active | 92 kW / 125 k |
pri otáčkach | |
Ford Ford Focus Active | 6 000/min |
Max. krútiaci moment | |
Ford Ford Focus Active | 170 Nm |
pri otáčkach | |
Ford Ford Focus Active | 1 400 - 1 500/min |
Palivo | |
Ford Ford Focus Active | benzínový motor |
Pohon | |
Ford Ford Focus Active | predná náprava |
Prevodovka | |
Ford Ford Focus Active | sedemstupňová automatická Powershift |
Dĺžka | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 4 627 mm |
Šírka | |
Ford Ford Focus Active | 1 979 mm |
Výška | |
Ford Ford Focus Active | 1 497 mm |
Rázvor náprav | |
Ford Ford Focus Active | 2 700 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Ford Ford Focus Active | 1 376 kg |
Užitočná hmotnosť | |
Ford Ford Focus Active | 629 kg |
Celková hmotnosť | |
Ford Ford Focus Active | 2 005 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Ford Ford Focus Active | 635 / 1 653 l |
Objem palivovej nádrže | |
Ford Ford Focus Active | 52 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 193 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Ford Ford Focus Active | 10,4 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 5,5 - 6,6 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 125 - 149 g/km |
Emisná norma | |
Ford Ford Focus Active | Euro 6d-ISC-FCM |
Základná cena modelu | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | od 27 090 € |
Základná cena verzie | |
Ford Ford Focus Active | od 30 290 € |
Cena testovaného exemplára | |
Ford Ford Focus Active | 34 390 € |