Popri diaľniciach, okreskách či teréne faceliftovaná trieda E nezabúda ani na jazdenie v meste. Aj All-Terrain je naň skvele pripravený. Jeho komfortný podvozok vás bude rozmaznávať a spôsobí, že si mnohé nerovnosti, na ktorých bežné autá poskakujú,na ceste ani nevšimnete. Ani nemecký pneumatický podvozok však nedokáže oklamať fyziku a pri väčších výmoľoch sa do kabíny môže dostať aj nepríjemné buchnutie. Vtedy sa však už nebojíte o svoj komfort, ale pneumatiku či disk. V meste si do sýtosti užijete aj hladké fungovanie deväťstupňovej samočinnej prevodovky, ktorá v kombinácii s kultivovaným agregátom pracuje úplne nebadane. V meste však už treba rátať so spotrebou okolo úrovne 9,3 l/100 km, rozbiehanie a zastavovanie takto masívneho vozidla nie je ľahkou úlohou.

Je zjavné, že toto auto je vyspelé po stránke mechaniky a jazdy, no nezabúda ani na technológie. Nám sa najviac ráta napríklad adaptívny tempomat, ktorý vás dokáže kolónami v špičke previezť takmer bez vašich zásahov, ale aj inteligentný kamerový systém, ktorý rozozná svetelnú križovatku a ak na nej stojíte ako prvé vozidlo, ponúkne vám digitálny pohľad na semafory. Vykrútená hlava a pohľad vysoko dohora už tu sú minulosťou. Zo šikovných technológií nemožno opomenúť ani jeden z najlepších infotainmentov, aké dnes v automobilovm svete nájdete. Ten, ktorý ponúka Mercedes-Benz, je jednoduchý a prehľadný. Navyše sa dá ovládať aj hlasom.

Mercedes-Benz E 450 All-Terrain.
Zdroj: Filip Kadlečík
Mercedes-Benz E 450 All-Terrain.
Zdroj: Filip Kadlečík

V inak luxusnej kabíne mi chýbala len masážna funkcia sedadiel, ale to len preto, že viem, že Mercedes ju má zvládnutú pravdepodobne najlepšie zo všetkých dnešných automobiliek a hodila by sa mi ku komfortnému charakteru testovaného vozidla. Naopak, dokázal by som sa zaobísť aj bez zvoleného lesklého dreveného dekoru - už som videl aj krajšie a navyše, trieda E vie ponúknuť aj štýlovejší interiér. To je však vec vkusu, napríklad hnedé kožené sedadlá vyzerali famózne. Sťažovať sa tu nemožno ani na nedostatok priestoru, - rozhodne nie na zadných sedadlách a už tobôž nie v batožinovom priestore, ktorý ponúka objem 670 l.

Mercedes-Benz E 450 All-Terrain.
Zdroj: Filip Kadlečík

Áno, 98 946 eur za testované auto, to nie je nízka suma. Veľa lepších však už na svete nenájdete a preto som presvedčený o tom, že pomer cena/výkon je tu na vysokej úrovni. Môj tip na záver - na základe svojich skúseností by som vám pre toto vozidlo odporúčal zvoliť naftovú motorizáciu 400 d. Benzínová 450-tka je vynikajúca, no vznetový agregát s kódovým označením OM 656 dnes podľa mňa patrí na vrchol naftových motorizácií a k charakteru tohto automobilu by sa mi možno hodil viac. Sklamaný som však z benzínového šesťvalca nebol, to ani náhodou. Práve naopak, prekvapil ma svojou efektivitou a razantným ťahom. Aj on sa pričinil o to, že testovaný All-Terrain považujem za jedno z najlepších áut na svete.