Mercedes-Benz triedy E vo vyhotovení All-Terrain sa bez akýchkoľvek pochýb zaraďuje medzi úzky okruh vozidiel, ktoré možno označiť ako svetovú automobilovú elitu. Toto auto de facto reálne a bez preháňania nemá žiadne slabiny. Jednoznačne si ide za svojim cieľom a snaží sa uspokojiť každú jednu potrebu svojho majiteľa.

Mercedes-Benz E 450 All-Terrain.
Zdroj: Filip Kadlečík

Potrebuje sa jeho posádka efektívne presunúť na vzdialenosť 500 kilometrov v absolútnom komforte? Bez problémov, dlhé trasy sú v kultivovanom kombi radostné a poteší aj spotrebou paliva. Na diaľniciach si počas testu pri tempomatovom tempe 130 km/h vypýtal 7,6 l benzínu na 100 kilometrov jazdy. Radový zážihový šesťvalec pri stotridsiatke pracuje na krásnych 1 600 ot./min, čo znamená, že v kabíne o ňom takmer ani neviete. Nádhera.

Čo však, ak sa vodič niekam musí presunúť rýchlo, pokojne aj po kľukatých a menej kvalitných okreskách? Nech sa páči, výkonné pohonné ústrojenstvo pozostávajúce z prepĺňaného benzínového trojlitrového agregátu. Jeho 270 kW (367 k) a 500 Nm sa postarajú o nekompromisný ťah a špičkový vzduchový podvozok vie stuhnúť, aby eliminoval bočné náklony karosérie vozidla. Jediné, čo vám tu pri snahe o športovú jazdu bude chýbať, je charizmatickejší zvuk šesťvalca, vo vyšších otáčkach prechádza do strojového vrčania. Mať však v tomto type automobilu ladené výfukové potrubie s aktívnou klapkou, to by bolo úplne zbytočné. Navyše, pokiaľ sa po vidieckych cestách nebudete naháňať, trieda E sa vám odvďačí neuveriteľnou spotrebou na úrovni okolo 6,5 l/100 km. V obrovskom rodinnom kombi s výkonom 270 kilowattov. Klobúk dole, Stuttgart!

Mercedes-Benz E 450 All-Terrain.
Zdroj: Filip Kadlečík

Občas sa môže stať aj to, že majiteľ rodinného kombi bude nútený vydať sa mimo spevnenej cesty. Tu sa to priam žiada. Ani blato či menšie terénne prekážky totiž pre All-Terrain nepredstavujú žiadny problém, stačí jedným tlačidlom zväčšiť svetlú výšku podvozka na maximálnych 156 mm a o ostatné veci sa už postará inteligentný pohon všetkých kolies 4Matic. Iste, v porovnaní so skutočným off-roadmi pôsobí 156 mm skromne a na podvozok si treba dávať pozor, no fungovanie štvorkolky nás prekvapilo. Automobil nezaváhal ani na rozmočenom klzkom povrchu v situácií, keď optimálnu trakciu nemalo prakticky ani jedno z kolies a dve boli výrazne odľahčené, pravé predné dokonca vo vzduchu.

Mercedes-Benz E 450 All-Terrain.
Zdroj: Filip Kadlečík

Napriek ťažkým podmienkam sa trieda E s prívlastkom All-Terrain dokázala suverénne pohnúť z miesta a to bez akéhokoľvek zaváhania. Vonkajšie extra “brnenie” v podobe plastov umiestnených na nárazníkoch a lemoch karosérie vozidlo chráni pred poškriabaním a zároveň mu dodáva dnes tak žiadaný dobrodružný vzhľad. Sťažovať sa tu rozhodne nemožno ani na dizajn.