ikona

Novinky Tesla vylepšuje techniku modelov S a X

Foto: Tesla Motors

25.4. 15:09 Vďaka upraveným elektromotorom a ďalším komponentom sú verzie Long Range rýchlejšie a spolu s modelmi Performance majú aj dlhší dojazd.

Uprostred marca predstavila spoločnosť Tesla Motors dlho očakávaný elektromobil Model Y. Do predaja príde až na budúci rok a zavŕši tým portfólio evokujúce slovo sexy. Okrem uvádzania noviniek však kalifornský výrobca pokračuje v ladení súčasných produktov. Aktuálne vylepšuje techniku modelov S a X, konkrétne verzii vybavených 100 kWh akumulátorom.

Zmeny zasiahli verzie vybavené najväčšou batériou
Zmeny zasiahli verzie vybavené najväčšou batériou
Zdroj: Tesla Motors

Technicky spriaznené elektrické duo predávané v USA v špecifikáciách Long Range a Performance dostáva vylepšený pohon. Zmeny zasiahli elektromotory, ale tiež elektroniku, prevodovku či chladiace systémy. Výsledkom je efektívnejšie využívanie energie i jej spätné dopĺňanie pri rekuperácii. Praktickým efektom zmien je nielen predĺženie dojazdu, ale tiež zlepšenie akcelerácie.

Tesla Model S Long Range zrýchli na 60 míľ za hodinu (96 km/h) v priebehu 3,7 sekundy a predchádzajúcu verziu prekonáva o štyri desatiny. Mohutnejší a ťažší Model X zvláda rovnakú disciplínu za 4,4 sekundy. Na jedno nabitie teraz SUV prejde najviac 523 kilometrov, čím staršie exempláre prekonáva o 48 km. Pri liftbacku je rozdiel ešte väčší. Akčný rádius rástol o 56 km, teraz má až 595 kilometrov.

V prípade vyhotovení Performance neuvádza americký výrobca žiadne zlepšenia dynamických parametrov. Už tak patria k najrýchlejšie akcelerujúcim strojom, aké možno na cestách stretnúť. Vylepšené elektromotory však aj tu priniesli väčší dojazd. Model S má v tomto variante teraz bez čerpania energie prejsť 555 kilometrov, kým Model X Performance zvládne maximálne 490 km. Všetky novo vyrobené exempláre dvojice elektromobilov budú navyše schopné čerpať energiu vyššou rýchlosťou. Podporujú tretiu generáciu staníc Supercharger, Tesla okrem toho spomína uvedenie nového adaptívneho podvozka pre oba produkty.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia