V zmene vnímania elektromobilov verejnosťou zohrala kľúčovú úlohu Tesla Model S. Tento liftback ako prvý ukázal, že batériový model môže byť atraktívny, komfortný i rýchly. No najmä ponúknuť naozaj použiteľný dojazd. Jeho náskok však konkurencia doťahuje: Audi chystá sedan e-tron GT, Porsche nestíha vyrábať Taycan a Mercedes-Benz finišuje model EQS. Do toho navyše vstupuje Lucid Air.

Meno tohto elektromobilu zarezonovalo po prvýkrát koncom roka 2016, kedy sme spoznali jeho prototyp. Korene spoločnosti však siahajú ešte o necelú dekádu ďalej. Pôvodne vznikla pod menom Atieva, pričom sa chcela špecializovať na výrobu samotnej elektrickej techniky. Neskôr svoje ciele upravila. Spustila vývoj vlastného vozidla a pred predstavením jeho prvej verzie zmenila svoje meno. Popri jeho testovaní začala dodávať batérie všetkým tímom šampionátu Formula E.

Air je prvý produkčný model spoločnosti Lucid Motors.
Zdroj: Lucid Motors

Firmu sídliacu len pár minút jazdy autom od konkurenta vedeného Elonom Muskom naštartovali čínske peniaze, dnes v nej dve tretiny vlastní saudskoarabský investičný fond. Okrem toho prilákala aj ďalších investorov. Zaujímavé je tiež zloženie zamestnancov, ktorých má byť aktuálne asi 1 400. Všetkému šéfuje Peter Rawlinson. Je to bývalý viceprezident vývoja v Tesle, kým v dizajne má hlavné slovo Derek Jenkins kedysi pracujúci pre Mazdu.

Mladá automobilka aktuálne stavia svoju fabriku v štáte Arizona. Jej výstavbu spustila na sklonku minulého roka a sériovú montáž plánuje spustiť začiatkom toho budúceho. Najprv pôjde o sedan Air. No ako nedávno prezradili uniknuté fotky, k nemu sa časom pridá SUV. Jeho prípravu firma v týchto dňoch oficiálne potvrdila. No kým na jeho uvedenie si ešte počkáme, pri prvotine už všetky dôležité čísla vieme.