V zmene vnímania elektromobilov verejnosťou zohrala kľúčovú úlohu Tesla Model S. Tento liftback ako prvý ukázal, že batériový model môže byť atraktívny, komfortný i rýchly. No najmä ponúknuť naozaj použiteľný dojazd. Jeho náskok však konkurencia doťahuje: Audi chystá sedan e-tron GT, Porsche nestíha vyrábať Taycan a Mercedes-Benz finišuje model EQS. Do toho navyše vstupuje Lucid Air.
Meno tohto elektromobilu zarezonovalo po prvýkrát koncom roka 2016, kedy sme spoznali jeho prototyp. Korene spoločnosti však siahajú ešte o necelú dekádu ďalej. Pôvodne vznikla pod menom Atieva, pričom sa chcela špecializovať na výrobu samotnej elektrickej techniky. Neskôr svoje ciele upravila. Spustila vývoj vlastného vozidla a pred predstavením jeho prvej verzie zmenila svoje meno. Popri jeho testovaní začala dodávať batérie všetkým tímom šampionátu Formula E.
Firmu sídliacu len pár minút jazdy autom od konkurenta vedeného Elonom Muskom naštartovali čínske peniaze, dnes v nej dve tretiny vlastní saudskoarabský investičný fond. Okrem toho prilákala aj ďalších investorov. Zaujímavé je tiež zloženie zamestnancov, ktorých má byť aktuálne asi 1 400. Všetkému šéfuje Peter Rawlinson. Je to bývalý viceprezident vývoja v Tesle, kým v dizajne má hlavné slovo Derek Jenkins kedysi pracujúci pre Mazdu.
Mladá automobilka aktuálne stavia svoju fabriku v štáte Arizona. Jej výstavbu spustila na sklonku minulého roka a sériovú montáž plánuje spustiť začiatkom toho budúceho. Najprv pôjde o sedan Air. No ako nedávno prezradili uniknuté fotky, k nemu sa časom pridá SUV. Jeho prípravu firma v týchto dňoch oficiálne potvrdila. No kým na jeho uvedenie si ešte počkáme, pri prvotine už všetky dôležité čísla vieme.