Mercedes-Benz triedy G

Novinky Mercedes neustrážil triedu G: Čo sa zmení?

Foto: autoweek.nl

5.1. 2018 13:00 Krátko po zverejnení ďalších parametrov a maskovaných fotografií sa na internete objavila hŕstka záberov bez kamufláže.

V ostatnej dobe začal Mercedes-Benz pomerne otvorene hovoriť o pripravovaných novinkách, cieľom je vytvoriť okolo nich čo najväčší rozruch ešte pred samotnou premiérou. Momentálne sa tento postup týka tried A a G. Na prvý menovaný kompakt si ešte počkáme, slávny off-road príde v novom vydaní už do Detroitu. No jeho podobu nakoniec poznáme predčasne.

Z ďalšej generácie triedy G spadne plachta 15. januára
Z ďalšej generácie triedy G spadne plachta 15. januára
Zdroj: Mercedes-Benz

Nemecký výrobca včera zverejnil galériu fotografií, ktoré zachytávajú výstup terénneho vozidla na známy 1 445-metrový vrch Schöckl neďaleko rakúskeho Grazu. Práve tam sa ikonické Géčko už dlhé roky vyrába. Zábery toho neprezradili veľa, nakoľko obsahovali pomerne rozsiahlu kamufláž. Mercedes však triedu G neustrážil. Krátko po zverejnení fotiek oficiálnou cestou sa na internete objavila hŕstka záberov, na ktorých maskovanie chýba. Zverejnila ich holandská stránka autoweek.nl.

Čo sa teda na legendárnom aute zmení? Na prvý pohľad toho nie je veľa, nezameniteľné hranaté tvary zostanú takmer stopercentne zachované. To nie je žiadne prekvapenie.  No napríklad predný okraj kapoty je oblejší, spätné zrkadlá majú aerodynamickejšie pôsobiace línie a predný nárazník dostal uhladenejší dizajn. Na prvý pohľad však tieto úpravy možno ľahko prehliadnuť.

Uniknuté fotky zachytávajú terénnu ikonu bez kamufláže
Uniknuté fotky zachytávajú terénnu ikonu bez kamufláže
Zdroj: autoweek.nl

Najvýraznejším poznávacím prvkom ďalšej generácie je maska chladiča s tromi zdvojenými rebrami, ktorú lemujú moderné LED svetlomety. Diódy pravdepodobne tvoria všetky osvetľovacie prvky off-roadu. Pozornému oku neunikne predné logo trojcípej hviezdy ukrývajúce radar a všimnúť si možno tiež sústavu kamier. Na scénu totiž majú prísť moderné asistenčné systémy.

Vzhľad exteriéru novej triedy G teda viac-menej poznáme, jeho kabínu Mercedes-Benz ukázal ešte v decembri oficiálnou cestou. Vnútorný priestor prejde výraznejšou evolúciou než dizajn karosérie. Očakávať môžeme kvalitnejšie materiály, opciu dvoch veľkých displejov na palubnej doske a tiež viac vnútorného priestoru. Zadní pasažieri majú mať pre kolená k dobru celých 15 centimetrov.

V teréne má byť nové Géčko ešte schopnejšie než doteraz
V teréne má byť nové Géčko ešte schopnejšie než doteraz
Zdroj: Mercedes-Benz

Toto číslo zverejnila automobilka už skôr, no včera pridala ďalšie parametre týkajúce sa terénneho talentu Géčka. Dozvedeli sme sa napríklad o 241-milimetrovej svetlej výške. Stuttgart spomína tiež nájazdové uhly 31° vpredu a 30° na opačnej strane karosérie, prechodový uhol má 26 stupňov. Off-road zvládne podľa oficiálnych údajov prebrodiť vodu s hĺbkou 70 centimetrov.

Terénna ikona si zachová rebrinový rám, no dostala nové nápravy. Predná bude mať nezávislé zavesenie. Úplnou samozrejmosťou je pohon všetkých kolies, ktorý je prepracovaný a posiela 60% percent krútiaceho momentu dozadu. Na svojom mieste sú tri uzamykateľné diferenciály i redukcia funkčná do 40 km/h. Arzenál obohatí 9-stupňová automatická prevodovka a pribudne aj režim G-Mode uľahčujúci zdolávanie nespevnených povrchov. Kompletné detaily sa máme dozvedieť pri debute 15. januára.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia