Na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne sa okrem iného svetu predstavil prvý elektromobil značky Porsche. Prekvapujúco debutoval rovno v špičkových verziách, ktoré majú napriek absencii prepĺňania klasické označenie Turbo (resp. Turbo S). Po niekoľkých týždňoch nasledovala slabšia odroda 4S. Teraz prichádza nemecké vozidlo v najlacnejšom variante, ktorý debutoval v Číne.

Taycan bez akéhokoľvek prívlastku poháňa iba zadné kolesá. Elektromobil má v základe maximálny výkon 300 kW (408 k), čo platí pre exemplár vybavený 79,2 kWh batériou. Aj v tomto prípade je však dostupný väčší akumulátor s kapacitou 93,4 kWh. Rovnako ako pri kúsku nesúcom štítok 4S prináša jeho voľba viac sily, maximom je v tomto prípade 350 kW (476 k).

Základný model sa zatiaľ začne predávať iba v Číne.
Základný model sa zatiaľ začne predávať iba v Číne.
Zdroj: Porsche

Napriek rozdielnemu výkonu udáva Porsche pre obe verzie zrýchlenie 0-100 km/h na úrovni 5,4 sekundy a najvyššie tempo 230 km/h. Samozrejme, rozdielny je dojazd. Základné vyhotovenie má podľa v Číne stále zaužívaného štandardu NEDC akčný rádius 414 kilometrov, variant vybavený článkami Performance Battery Plus ponúkne podľa tejto normy 489 km.

Absencia vpredu uloženého elektromotora znamená o niečo viac priestoru pod prednou kapotou, celkovo poskytuje model Taycan na batožinu 491 litrov. Výhodou je tiež nižšia cena. Základný variant bez prívlastkov nateraz prichádza do predaja len na čínskom trhu, kde stojí štandardne 888-tisíc jüanov (asi 112-tisíc eur), pri voľbe väčšieho akumulátora je najnižšia suma 948 500 jüanov (približne 119 600 eur). U nás by boli čísla nepochybne nižšie. No zatiaľ nie je jasné, či do Európy tento variant oficiálne príde.