Analýza spoločnosti Bloomberg odhaľuje, že predaj osobných vozidiel s vnútorným spaľovaním dosiahol vrchol v roku 2017 s 86 miliónmi predaných kusov, vrátane predaja tradičných hybridov. Medzitým sa v tom istom roku predalo niečo vyše milióna elektrických a plug-in hybridných vozidiel.
Rozdiel oproti roku 2022 je markantný. V minulom roku klesol predaj vozidiel s vnútorným spaľovaním takmer o 20 percent na 69 miliónov kusov, zatiaľ čo predaj plug-in hybridných vozidiel vyskočil na 2,9 milióna a predaj batériových elektrických vozidiel na 7,5 milióna.
Hlavné trhy ako Severná Amerika, Európa a Čína vykazujú rovnaký trend. Napríklad v roku 2017 sa v Číne predalo 24,22 milióna vozidiel s vnútorným spaľovaním v porovnaní s iba 110 000 plug-in hybridmi a 42 000 elektromobilmi. V roku 2022 predaj vozidiel so spaľovacím motorom klesol na 17,47 milióna, zatiaľ čo predaj plug-in hybridov vzrástol na 1,48 milióna a predaj elektrických vozidiel vzrástol na 4,6 milióna.
Bloomberg očakáva, že ostatné trhy budú vo veľkej miere nasledovať tento trend. Napríklad v juhovýchodnej Ázii sa bude v najbližších rokoch predávať čoraz väčší počet elektrických vozidiel a pravdepodobne predbehne rast predaja vozidiel so spaľovacím motorom. Okrem toho sa očakáva, že počet elektrických vozidiel predaných v Indii sa v najbližších rokoch výrazne zvýši.
V Mexiku a Brazílii sa predaj nových vozidiel takmer nezmenil. Afrika je jediným kontinentom, ktorý by mohol zaznamenať malý nárast predaja vozidiel so spaľovacím motorom v roku 2023 v porovnaní s úrovňami z roku 2022. Výskumníci sa domnievajú, že globálna flotila vozidiel s vnútorným spaľovaním zostane relatívne stabilná počas nasledujúcich troch rokov, kým od roku 2026 začne klesať, keďže počet elektrických vozidiel na cestách neustále rastie.