Model EV6 bol prvým elektrickým SUV značky Kia na novej platforme E-GMP. Podľa magazínu Auto Express chcú Kórejci v budúcnosti priniesť na tomto základe ďalšie modely, ktoré zdieľajú so značkou Hyundai. Na to si už zabezpečili skratky EV1 až EV9.

Kia EV4.
Zdroj: Auto Bild

Okrem prípadných sedemmiestnych vozidiel, ktoré by sa mohli volať EV7 a EV8, by sa malo nachádzať pod EV6 aj menšie SUV – EV4. Auto Bild vďaka ilustrácii naznačuje, ako by mohlo vyzerať. EV4 sa pravdepodobne usadí v segmente crossoverov a svoju púť začne v roku 2024 ako úhlavný konkurent Volva C40 Recharge a Mercedesu EQA. Vizuálne by hranaté SUV mohlo vychádzať z väčšieho brata EV6, rodinnú príslušnosť by naznačovali hlavne predné svetlá a celistvý pás svetiel v zadnej časti.

Pokiaľ ide o rozmery, EV4 by sa mohol zaradiť do segmentu modelu Sportage. Všestranná platforma by mala umožniť lepšie využitie priestoru, z čoho by mal profitovať aj priestor pre pasažierov. Čo sa týka rázvoru, EV4 by mohla byť o niečo kratšia ako EV6 (2 900 mm) a Ioniq 5 (3 000 mm). Ak by sme chceli uzatvárať hypotézy o pohone, aj napriek menším rozmerom by sa do EV4 mala zmestiť batéria z EV6 či Ioniqu.

To znamená 58 kWh batériu, pohon zadných kolies a približne 400 kilometrov dojazdu. Do EV4 by si mohli nájsť cestu aj výkonnejšie batérie s kapacitou 72,6 kWh ( Ioniq 5) a 77,4 kWh (EV6). Tie zabezpečujú maximálny dojazd 481 kilometrov (podľa WLTP) v Ioniq 5 a až 528 kilometrov v Kia EV6. Alternatívne môže byť EV4 k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies. Elektromotor by mohol dodať výkon 125 kW (170 k), v prípade s pohonom všetkých kolies by tak šlo o kombinovaných 239 kW (325 k) z dvoch elektromotorov. Ako menší model založený na platforme E-GMP by EV4 mohol byť vybavený 400 voltovou technológiou, zatiaľ čo Ioniq 5 a EV6 využívajú 800 voltovú technológiu rýchleho nabíjania.