Suzuki Vitara

Novinky Suzuki Vitara: Bestseller zmenil make-up

Foto: Suzuki

31.7. 2018 12:06 Populárne vozidlo absolvovalo medzigeneračný facelift. Atmosférický štvorvalec v ňom nadobro končí, nahradil ho litrový motor Boosterjet.

Čoskoro uplynú štyri roky od prvého predstavenia aktuálneho Suzuki Vitara. Automobilka jeho uvedením trafila klinec po hlavičke, na mnohých trhoch sa veľmi úspešne uchytilo. V slovenských obchodoch sa z neho stal rýchlo bestseller. Svoj vek však malé SUV neoklame, preto momentálne absolvovalo medzigeneračný facelift. Ako prvá o tom informovala britská filiálka značky.

Z dizajnového hľadiska sa Vitara takmer nezmenila
Z dizajnového hľadiska sa Vitara takmer nezmenila
Zdroj: Suzuki

Navonok je populárne vozidlo takmer nedotknuté. Disponuje modifikovanou maskou chladiča, ktorá má vertikálnymi lesklými elementmi pravdepodobne evokovať typ Jimny. Nablýskaný kov si našiel cestu aj do upravenej spodnej časti nárazníka. Jeho základné línie sú inak nedotknuté, čo platí aj pre zadný dielec. Vzadu sa objavili akurát svieže svetlá vybavené LED technológiou.

Japonský automobil teda neprešiel žiadnou zásadnou úpravou dizajnu, akurát mierne zmenil svoj make-up. Súčasťou toho bolo aj oprášenie ponuky diskov kolies a palety farieb karosérie. Ako môžeme vidieť, pribudol napríklad pekný zlatý odtieň. V interiéri bolo zásahov ešte menej než navonok. Japonci upravili prístrojový panel, v ktorom sa objavil farebný displej, a taktiež jeho okolie vyrobené z mäkšieho plastu. Oproti predchodcovi má SUV o niečo bohatšie vybavenie obsahujúce v špičkovej verzii napríklad funkciu autonómneho brzdenia nazvanú Dual Sensor Brake Support.

Zadnej časti SUV dalo omladenie iba diódové svetlá
Zadnej časti SUV dalo omladenie iba diódové svetlá
Zdroj: Suzuki

K jednej veľkej zmene došlo pod kapotou Suzuki. Atmosférický benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 litra v ňom nadobro končí, nahradil ho litrový motor Boosterjet. Ide o agregát poháňajúci typ SX4 S-Cross. Jeho naladenie sa nezmenilo, produkuje najvyšší výkon 82 kW (111 k) a krútiaci moment 170 Nm. Väčší štvorvalcový súrodenec s objemom 1,4 litra dosahujúci špičkové parametre 103 kW (140 k) a 220 Nm naďalej zostáva srdcom modelu Vitara S.

Dvojica zážihových motorov má byť v ponuke vo viacerých konfiguráciách, okrem voľby medzi manuálnou a automatickou prevodovkou musia záujemcovia uvažovať aj nad pohonom všetkých kolies. O vznetovej verzii sa vôbec nehovorí. Vyzerá to na koniec nafty, automobilka to však zatiaľ nepotvrdila. K jej budúcnosti i cenovej politike sa asi vyjadrí neskôr pri štarte predaja.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia