Suzuki Swift Sport Hybrid.

Novinky Suzuki Swift Sport dostalo hybridnú techniku: Downgrade v prospech emisií

Foto: Suzuki

24.3. 13:14 Malý japonský hatchback má bohatšie vybavenie, ale najmä systém so štartér-generátorom a lítiovo-onovým akumulátorom. Prepracovaný je motor i prevodovka. Prinieslo to zníženie spotreby a emisií, no tiež maximálneho výkonu.

Počas minulého roka sme okrem iného testovali Suzuki Swift Sport tretej generácie. Malé zábavne jazdiace mestské žihadielko, ktorého jediným väčším problémom bola slabšia zvuková kulisa. Pár mesiacov odvtedy uplynulo a tento sršeň sa dočkal uvedenia technicky vynovenej verzie na európsky trh. Čo sa na hatchbacku zmenilo?

Japonci dali drobcovi bezpečnostné systémy ako monitoring mŕtveho uhla, sledovanie premávky pri cúvaní spoza nepriehľadných miest alebo rozpoznávanie dopravných značiek. Všetko v základe, ktorý zahŕňa aj denné LED svietenie, adaptívny tempomat alebo infotainment s pripojením telefónu, navigáciou, parkovacími senzormi a ďalšími technológiami.

Vybavenie prešlo niekoľkými zmenami, no hlavným chodom bola technika.
Vybavenie prešlo niekoľkými zmenami, no hlavným chodom bola technika.
Zdroj: Suzuki

Jednoznačne najväčšou novinkou je prívlastok Hybrid, malé rýchle Suzuki totiž dostalo hybridnú techniku. Tú už poznáme zo štandardných verzií. V aute pribudol 48V lítiovo-iónový akumulátor, ktorý napája integrovaný remeňom pripojený štartér-generátor s výkonom 10 kW (13,6 k). Ten pomáha v nižších otáčkach motoru extra krútiacim momentom s hodnotou 50 Nm.

Aktualizáciou si prešiel aj turbom prepĺňaný 1,4-litrový štvorvalec BoosterJet. Dostal elektrický systém časovania ventilov, vyšší kompresný pomer, nové vstrekovače s väčšou palivovou pumpou, chladičom a prerobeným výfukovým systémom. Vylepšením prešla aj šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorej dráhy sú skrátené o 10 percent pre rýchlejšie preradenia umocňujúce zážitok z jazdy.

Prítomnosť nových komponentov signalizuje štítok Hybrid na piatych dverách.
Prítomnosť nových komponentov signalizuje štítok Hybrid na piatych dverách.
Zdroj: Suzuki

Samozrejme, medzi dobré správy patrí zníženie kombinovanej spotreby na 5,5 l/100 km a emisií s hodnotou 127 g/km. To určite poteší minimálne aktivistku Gretu Thunberg. Aj napriek tejto hybridizácii pribralo auto len o 15 kilogramov, s aktuálnou celkovou hmotnosťou 1 025 kilogramov. Všetky tieto zmeny sa ale negatívne odrazili na dôležitých číselných údajoch dynamiky.

Swift Sport Hybrid má parametre 95 kW (129 k) a 235 Nm, čo predstavuje stratu 11 koní. Krútiaci moment sa oproti predchodcovi zvýšil o 5 Newtonmetrov. Úpravy majú za následok zrýchlenie z nuly na sto za 9,1 sekundy, teda o celú sekundu pomalšie než doteraz. Maximálna rýchlosť 210 km/h je nezmenená. Zatiaľ nie je jasné, ako sa downgrade v prospech emisií odrazí na cene hatchbacku.

Video

Diskusia