Aktuálna generácia populárneho typu Swift oslávila koncom minulého roka tretie narodeniny, Suzuki sa ju preto rozhodlo omladiť. O žiadnom veľkom facelifte však nemôže byť reč. Dizajnové zásahy sú decentné, najväčšie úpravy sa týkajú technickej stránky. Nejde ale o nič zásadné.

Navonok možno inovovaný model spoznať najmä podľa masky chladiča, ktorá má odlišnú výplň rozdelenú pochrómovanou priečkou. Japonská automobilka okrem toho zmenila ponuku kolies. A taktiež uvádza nové odtiene laku, vrátane dvojfarebných kombinácií. V interiéri sa objavili akurát strieborné dekoratívne akcenty. Vybavenie sa rozširuje, pribudlo rozoznávanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla a jazdných pruhov.

Vybavenie japonského hatchbacku sa rozšírilo v oblasti asistentov.
Vybavenie japonského hatchbacku sa rozšírilo v oblasti asistentov.
Zdroj: Suzuki

Suzuki pred niekoľkými mesiacmi informovalo, že model Swift Sport bude odteraz niesť prívlastok Hybrid. Obdobným procesom teraz prechádzajú klasické verzie. Hatchback už bude mať pod kapotou výhradne mild-hybridné motory, doterajší atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra nahradila jeho evolúcia s označením K12D.

Oproti staršej verzii má mať Swift o niečo nižší výkon, z úrovne 66 kW (90 k) kleslo maximum na 61 kW (83 k). Čas potrebný na šprint 0-100 km/h sa tak predĺžil o viac než sekundu na 13,1 s. Nový agregát však má byť podstatne efektívnejší, k čomu prispeje integrovaný štartér-generátor spolupracujúci s väčšou batériou. Namiesto doterajších 3 Ah má kapacitu 10 Ah.

Všetky exempláre hatchbacku budú odteraz označené štítkom Hybrid.
Všetky exempláre hatchbacku budú odteraz označené štítkom Hybrid.
Zdroj: Suzuki

Pohonnú jednotku bude možné kombinovať s päťstupňovým manuálom alebo prevodovkou CVT. S mechanickým ústrojenstvom možno opäť spojiť systém AllGrip, čo je v danom segmente unikát. Predaj zmodernizovanej verzie „svišťa“ sa už aktuálne spúšťa. Na nemeckom trhu má stáť najmenej 16 230 eur, sumy platné pre slovenský trh zatiaľ nepoznáme.