Suzuki Ignis prešlo malým faceliftom.

Novinky Suzuki Ignis dostáva facelift, najväčšou zmenou je prítomnosť mild-hybridu aj s CVT prevodovkou

Foto: Suzuki

4.3. 14:20 Agilný Japonec dostáva facelift, vďaka ktorému bude mať nižšiu spotrebu a atraktívnejší vzhľad.

Suzuki Ignis v našom redakčnom teste ukázalo, že ho netreba podceňovať. Zdanlivo malé autíčko vie ponúknuť nečakaný vnútorný priestor, ku jeho cnostiam patrí aj efektívna prevádzka a atraktívna cena. Teraz Japonec dostáva facelift, ktorý mu môže len pomôcť. Obľúbenej atmosférickej jedna-dvojke pomôže elektromotor.

Suzuki Ignis prešlo malým faceliftom.
Suzuki Ignis prešlo malým faceliftom.
Zdroj: Suzuki

 

Pod kapotu originálneho vozidla z Japonska sa nasťahuje mild-hybridný pohonný systém. Jeho základom bude 1,2-litrový atmosférický štvorvalec, ktorý dostáva systém duálneho vstrekovania paliva. Lepší by mal byť aj vďaka malému elektromotoru, ktorý mu bude pomáhať pri akcelerácii. Energiu bude získavať pri brzdení a čerpať ju má z lítium-iónovej batérie s kapacitou 10 Ah.

Finálny maximálny výkon európskej verzie nateraz známy nie je, no pre Japonsko platia parametre 67 kW (91 k). U nás by sa príliš odlišovať nemusel. Dobrou správou je, že mild-hybrid možno kombinovať nielen s manuálnou, ale aj samočinnou bezstupňovou CVT prevodovkou. Či sa CVT dostane aj na Slovensko, zatiaľ nevieme. Isté však je, že novinka by sa na európskych trhoch mala začať objavovať už v apríli tohto roka.

Suzuki Ignis prešlo malým faceliftom.
Suzuki Ignis prešlo malým faceliftom.
Zdroj: Suzuki

Ignis si svoj charakteristický vzhľad zachová aj po facelifte, teraz sa však viac uberá smerom ku SUV. Svedčí o tom najmä upravený predný nárazník so sivým ochranným plastom, podobnú stratégiu Japonci uplatňujú aj vzadu. V interiéri sa mierne zmenil prístrojový panel, Suzuki hovorí aj o vylepšeniach infotainmentu. Do ponuky pribudnú aj tri metalické laky - žltý, sivý a kaki. Viac detailov sa dozvieme v najbližších týždňoch.

Video

Diskusia