ikona

Novinky Subaru WRX STI S209: Bolestné pre USA

Foto: Subaru

19.1. 9:05 Subaru predstavilo v Detroite špeciálnu edíciu športového sedanu pre Ameriku, limitovaná verzia s 341 koňmi je najsilnejšou v histórii.

Japonský predátor s označením WRX STI je jedným z najzbožňovanejších športových automobilov, sedan spája každodennú praktickosť s ohromnou dynamikou a úžasným charakterom. Subaru v jeho prípade vyrobilo aj nespočetné množstvo limitovaných verzií. V rokoch 2015 a 2017 obdarovalo svoju domovskú krajinu verziami S207 a S208, ktoré im mohla závidieť Amerika i zvyšok sveta. Starý kontinent sa už s legendou pre emisie rozlúčil, japonská automobilka si však pripravila bolestné pre USA v podobe modelu S209.

Sedan s tradičným zlatým obutím poteší priaznivcov iba za oceánom
Sedan s tradičným zlatým obutím poteší priaznivcov iba za oceánom
Zdroj: Subaru

Exkluzívny kúsok pre Američanov mieri v oblasti výkonu podstatne vyššie než štandard. Potvrdzuje to maximálnou hodnotou imperiálnych 341 koní, ktorá v prepočte do metrickej sústavy znamená 254 kW (346 k) a pasuje ho za jedno z najsilnejších Subaru všetkých čias. Krútiaci moment automobilka definovalo zatiaľ iba 10-percentným nárastom oproti sériovému modelu.

Pod kapotou sa stále nachádza známy 2,5-litrový boxer, ktorý je dopovaný turbodúchadlom HKS s tlakom až 1,24 bar. Medzi ďalšie vylepšenia štvorvalca patria kované piesty, tuhšie ojnice a staronový chladiaci systém medzichladiča fungujúci na princípe vodnej sprchy. Ten bol využitý napríklad aj v staršej verzii modelu WRX STI vyrábanej v rokoch 2004 až 2007.

Bodykit špeciálneho japonského predátora je výrazne upravený
Bodykit špeciálneho japonského predátora je výrazne upravený
Zdroj: Subaru

Nie je prekvapením, že sila je posielaná na všetky štyri kolesá. Jej prenos zabezpečuje šesťstupňový manuál, ktorý má mierne skrátené prevody. V závislosti od situácie si šofér môže zvoliť z troch jazdných režimov. Rozhodnúť sa môže medzi nastaveniami Intelligent (I), Sport (S) a Sport Sharp (S#). Prvá z možností je určená na kľudnejšiu jazdu, čo môže byť pri tomto japonskom dravcovi nesplniteľná úloha. Zvyšné dve sú vhodné pre okruhy (S) či šprint v priamom smere (S#).

Subaru S209 sa vôbec nesnaží utajiť svoju výnimočnosť. Dáva ju najavo najmä prostredníctvom širšieho bodykitu s nadstavcami blatníkov i extra spojlermi, karbónovej strechy a zadného krídla. Na celkovom prejave, či už estetickom alebo zvukovom, majú svoj podiel aj koncovky výfukov s priemerom 101 milimetrov. Charakteristické prvky by sme našli aj vnútri vozidla. Najprv pri usadnutí do sedadiel Recaro a následne pri pohľade na špeciálny volant s logom STI, ktorého tučný veniec je čalúnený látkou Ultrasuede so strieborným prešívaním. Interiér je osadený aj niekoľkými plaketami s označením S209.

Ani interiér nezostal nedotknutý, špecifické je najmä jeho čalúenenie
Ani interiér nezostal nedotknutý, špecifické je najmä jeho čalúenenie
Zdroj: Subaru

Limitované Subaru bude k dispozícii exkluzívne pre americký trh. Počet kusov má byť obmedzený na zhruba 200, pričom mantinely budú nastavené aj pre farebné vyhotovenia. Kombinovať sa má iba perleťovo biela karoséria so zlatými kolesami alebo modrá perleť so šedým obutím. Očakávaný predátor bude dostupný na americkom trhu koncom tohto roka. Cenu by sa záujemcovia mali dozvedieť tesne predtým, no iste pôjde o mastné číslo.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD

Video

Diskusia