Subaru vypustilo začiatkom októbra prvé indície toho, že chystá odhalenie nástupcu typu BRZ, čo nemožno označiť za prekvapenie. Malé športové kupé predávané aj pod značkou Toyota už totiž poznáme osem rokov. Počas nich absolvovalo aj polčasový facelift, teraz preto prichádza v druhej generácii. Tá však má s originálom veľa spoločného.

Zbožňované vozidlo známe z našich ciest aj pod menom Toyota GT86 využíva evolúciu pôvodnej platformy, na ktorej je však natiahnutá odlišná karoséria. Jej základná silueta je dobre známa. Oba konce karosérie ale prešli veľkými zmenami, vďaka ktorým pôsobí vozidlo o poznanie modernejšie. S masívnejšou maskou chladiča by sme mu pokojne uverili symboly Lexus. Podľa nás jednoznačne opeknelo, pričom s modernejšími LED svetlami asi bude aj lepšie svietiť.

Hoci proporcie modelu BRZ sú naoko zachované, k drobným úpravám rozmerov došlo. Na dĺžke pribudlo 30 mm. Šírka zostala zachovaná, kým strecha klesla o 10 mm. Rázvor náprav sa natiahol o 5 milimetrov. V interiéri s konfiguráciou 2+2 by sa teda priestorové pomery veľmi meniť nemali, z jeho dizajnu a vyhotovenia však cítiť generačný posun. Okrem hranatejších tvarov obsahuje 7-palcový digitálny prístrojový panel a infotainment využívajúci displej s priemerom 8 palcov. Nechýba mu podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.

Základná ergonómia kokpitu zameraného na vodiča sa nemenila.
Základná ergonómia kokpitu zameraného na vodiča sa nemenila.
Zdroj: Subaru

Už dávnejšie kolovali v prípade druhej generácie reči o implementácii väčšieho motora. Ako hlavný kandidát sa skloňoval 2,4-litrový prepĺňaný štvorvalec, ktorý dosahuje pod kapotou SUV Ascent maximálny výkon 264 koní. Nedávno sa začalo hovoriť o ponechaní atmosférického charakteru pohonnej jednotky. Tento scenár sa nakoniec ukázal ako pravdivý, turbo teda pod kapotou chýba. 

Benzínový boxer s objemom 2,4 litra dosahuje výkon 170 kW (231 k) na úrovni 6 000 otáčok,  obmedzovač zasiahne o tisícku vyššie. Krútiaci moment má vrchol 249 Nm pri 3 700 ot./min. Oproti predchodcovi ide o vítaný prírastok, najmä v kontexte prakticky nezmenenej hmotnosti. V základe má Subaru BRZ druhej generácie vážiť 1 277 kilogramov. Výrobca sa pritom pýši, že ťažisko je položené ešte nižšie než doteraz. Podarilo sa to dosiahnuť pri súčasnom zvýšení torznej tuhosti šasi o 50 %.

Subaru BRZ sa už v Európe predávať nemá, ale Toyota GT86 áno.
Subaru BRZ sa už v Európe predávať nemá, ale Toyota GT86 áno.
Zdroj: Subaru

Kupé dostane opäť štandardne šesťstupňový manuál, ale v ponuke nechýba ani automatická verzia. Pohon zadných kolies zostal zachovaný. Štandard zahŕňa samosvorný diferenciál, pričom vozidlo teraz ponúkne stabilizačný systém s piatimi úrovňami nastavenia. Samozrejme, vrátane úplného vypnutia. V blatníkoch zostali relatívne úzke kolesá. Na výber sú sedemnástky alebo osemnástky, vždy s 215 milimetrov širokými pneumatikami.

Subaru aktuálne prezentovalo model BRZ určený pre severoamerický trh. Na jeho príchod si tamojší zákazníci počkajú, odohrať sa má na jeseň budúceho roka. Podľa zákulisných informácií sa na európske brehy nechystá vôbec. Nad dátumom uvedenia druhej generácie pokrvného brata menom Toyota GT86 zatiaľ visí otáznik, ten však do Európy údajne doraziť má. Dostať by sa teda mal aj na Slovensko.