ikona

Novinky Stinger GTS: Pripravený na jazdu šmykom

Foto: Kia

24.4. 15:45 Atraktívny kórejský liftback dostal oranžový lak, karbónové doplnky, čalúnenie Alcantarou a najmä upravený pohon všetkých kolies.

Svoje rastúce ambície zhmotnila Kia počas roka 2017 liftbackom Stinger, ktorý vyvolal vo svete štyroch kolies veľký ohlas. Okrem jeho atraktívneho dizajnu za to mohol aj dynamický charakter. Najsilnejší bol v prípade šesťvalcového benzínového variantu GT, ktorý stojí nad zážihovým dvojlitrom a vznetovým 2,2-litrovým agregátom. New York však priniesol ďalšieho hráča.

Stinger GTS môže na želanie disponovať systémom D-AWD
Stinger GTS môže na želanie disponovať systémom D-AWD
Zdroj: Kia

Na vrchol modelového radu sa stavia verzia GTS, ktorá sa navonok vyznačuje najmä výrazným oranžovým lakom Federation. S ním kontrastujú dielce z pravých uhlíkových vlákien. Okrem rámika masky chladiča tvoria aj imitácie otvorov na kapote, časti predného nárazníka i blatníkov, kryty spätných zrkadiel či zadný difúzor, zopár ďalších prvkov si odelo čiernu farbu.

Veko batožinového priestoru zdobí nielen podpis špičky ponuky, ale tiež veľké centrálne umiestnené logo Stinger nahrádzajúce symbol Kia. Pôvodnú pozíciu typového označenia pod ľavým svetlom môže zaujať štítok AWD prezrádzajúci prítomnosť pohonu všetkých kolies.

S výrazným lakom kontrastujú dielce z uhlíkových vlákien
S výrazným lakom kontrastujú dielce z uhlíkových vlákien
Zdroj: Kia

Interiér zostal vo veľkej miere nezmenený, no volant i centrálnu lakťovú opierku pokrýva namiesto kože Alcantara. Stropné čalúnenie je zase tvorené umelým materiálom menom Chamude pripomínajúcim semiš. Štandardné vybavenie tejto verzie je bohaté, okrem iných prvkov obsahuje presklenú strechu, bezdrôtové nabíjanie telefónu a ozvučenie Harman/Kardon.

Pod kapotou nedošlo k žiadnym zmenám, biturbo šesťvalec s objemom 3,3 litra dosahuje naďalej maximálny výkon 272 kW (370 k) a krútiaci moment 510 Nm. Jeho partnerom je výhradne osemstupňový automat. Motor bežne poháňa zadnú nápravu, nechýba však ani verzia roztáčajúca všetky štyri kolesá. Práve tá prináša najzásadnejšiu novinku vrcholného modelu.

Výroba vrcholnej verzie bude limitovaná na 800 vozidiel
Výroba vrcholnej verzie bude limitovaná na 800 vozidiel
Zdroj: Kia

Kórejský liftback disponuje systémom, ktorý Kia označuje ako D-AWD. Jeho súčasťou je mechanický samosvorný diferenciál zadnej nápravy. Naň bežne putuje 60% percent sily, pri zvolení módu Sport sa hodnota zvyšuje na 80%. Dozadu však možno poslať aj všetok krútiaci moment. Umožňuje to režim Drift, s ktorým je Stinger GTS pripravený na jazdu šmykom. Samozrejmosťou je odlišné nastavenie elektronických systémov zohľadňujúce zmeny vykonané na štvorkolke.

Automobilka neplánuje vrcholný model zaradiť do štandardnej ponuky, jeho výrobu chce limitovať množstvom. Vzniknúť má celkovo 800 kusov. Prvé majú fabriku opustiť ešte počas jari, na americkom trhu sa budú predávať od 44-tisíc dolárov (39 130 eur). Pri voľbe pohonu D-AWD štartuje cena na úrovni 46 500 USD (41 350 eur). Zatiaľ nie je jasné, či sa vyhotovenie GTS objaví aj v ponuke európskych obchodov.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia