ikona

Novinky SsangYong Korando: Jazdiť bude aj na batériu

Foto: SsangYong

13.3. 13:53 Kompaktné SUV ukazuje nové smerovanie značky. Kombinácia moderného dizajnu a alternatívneho pohonu má byť najväčším lákadlom.

Juhokórejská značka SsangYong žije v tieni koncernovej dvojice Hyundai a Kia. Na európskej pôde je priepasť v predajných číslach týchto značiek obrovská, tento výrobca sa ju však snaží zmenšiť. Verejnosti predstavil v Ženeve štvrtú generáciu kompaktného SUV menom Korando. Na utrhnutie si lákavého kusu koláča v podobe zvyšujúceho sa dopytu v tejto kategórii mu má poslúžiť modernejší dizajn a technológie, ale tiež prísľub elektrického pohonu už od budúceho roka.  

Štvrtá generácia SUV má prilákať zákazníkov moderným dizajnom
Štvrtá generácia SUV má prilákať zákazníkov moderným dizajnom
Zdroj: SsangYong

Zhodením plachty na ženevskom výstavisku sa odtajnil dizajn novinky. Ten preberá štafetu od súrodeneckého dua Rexton a Tivoli, ako prvých predstaviteľov novej vlny dizajnu značky. Svoju náklonnosť k európskemu trhu dáva Korando jasne najavo. Celkový dojem však netvorí iba predná časť vybavená diódovými svetlami, konzervatívne pôsobí aj zadok auta, kde nečíhajú žiadne dizajnové výstrelky. Od kontroverzných modelov Kyron či Rodius je teda dizajn na míle vzdialený.

Kompaktné SUV je oproti predchodcovi väčšie. S dĺžkou 4 452 mm, šírkou 1 870 mm a rázvorom náprav 2 675 mm prerástlo svoju tretiu generáciu vo všetkých ohľadoch, s výnimkou výšky. Napriek tomu prináša aj viac priestoru nad hlavou pre vzadu sediacich pasažierov. S objemom 551 litrov je na tom lepšie aj batožinový priestor, pričom sklopením zadných sedadiel sa dá zväčšiť až na 1 248 litrov. Kórejci v snahe zapáčiť sa ostatným trhom nezabudli ani na pohodlie a bezpečnosť. 

Interiér sa nesie v duchu priestrannosti a nadštandardného pohodlia
Interiér sa nesie v duchu priestrannosti a nadštandardného pohodlia
Zdroj: SsangYong

Interiér dáva menej pociťovať, že ide stále o útok na čo najpriaznivejší pomer ceny a úžitku. Môže za to najmä hodnotnejšie spracovanie materiálov, dotykový displej infotainmentu s priemerom 10,25 palca, ale napríklad aj nastaviteľné interiérové podsvietenie. Vodič má k dispozícii množstvo štandardných bezpečnostných technológií, pričom nechýba ani rozpoznávanie dopravných značiek či asistent jazdy v jazdnom pruhu. Všetky informácie sa mu budú zobrazovať na 9-palcovom displeji, ktorým bol nahradený klasický prístrojový panel. Samozrejmosťou je aj kompatibilita systému s mobilnými rozhraniami Apple CarPlay a Android Auto.

Najnovší prírastok do rodiny SsangYong bude mať spočiatku na výber iba z dvoch motorov. Silnejším variantom je úplne nový 1,5-litrový benzín, ktorému turbodúchadlo pomôže dosiahnuť výkon 120 kW (163 k) a krútiaci moment 280 Nm. O niečo objemnejšia, ale menej výkonná 1,6-tka si pýta naftu, za ktorú sa odvďačí hodnotami 100 kW (136 k) a 324 Nm. Štandardom pre oba motory je šesťstupňová manuálna prevodovka a predný pohon. Kombinovať ich však možno aj s automatom a náhonom na všetky štyri kolesá. Tromfom v rukáve má byť čisto elektrický variant, ktorý Kórejci sľubujú predstaviť na budúci rok. Jeho parametre zatiaľ ostávajú utajené.

Okrem benzínu a nafty bude Korando jazdiť aj na batériu
Okrem benzínu a nafty bude Korando jazdiť aj na batériu
Zdroj: SsangYong

Ssangyong nenecháva v prípade nového Koranda nič na náhodu. Vylepšil každý aspekt a tým dokazuje, že rozhodne nie je odpísaný a môže smelo konkurovať ostatným automobilkám. S predajom začne onedlho na domácej pôde v Kórei, Európa by sa mala dočkať novinky už v lete tohto roka. Ak si po vzore starších modelov dokáže nové kompaktné SUV zachovať priaznivú cenovú hladinu, pôjde o solídneho hráča vo svojom trhovom segmente. Udržať cenovku na prijateľnej úrovni bude najviac náročné pre avizovanú elektrinou poháňanú verziu.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD

Video

Diskusia