ikona Spyker C8 Preliator

Novinky Spyker je späť v známej forme

Foto: Marek Pokrývka

3.3. 2016 16:50 Model C8 Preliator sa inšpiroval konceptom B6 Venator spred troch rokov. Namiesto elektromotorov ho poháňa osemvalec Audi.

Holandská značka Spyker na ženevskom autosalóne zavŕšila svoj comeback. Predstavila tam vozidlo, ktoré by malo nadviazať na už nevyrábaný model C8 Aileron. Jeho produkcia bola obeťou finančných problémov. Tie sú údajne vyriešené a firma sa chystá vrátiť na cestu, ktorú si pôvodne vytýčila. Prvým krokom po tomto chodníku bude vopred avizovaný model C8 Preliator.

Spyker C8 Preliator zavŕšil comeback holandskej
Spyker C8 Preliator zavŕšil comeback holandskej
Zdroj: Marek Pokrývka

Toto vozidlo sa už na prvý pohľad inšpirovalo konceptom B6 Venator spred troch rokov, podobné rysy nájdeme na celej karosérii. Sériovka je však podstatne väčšia. Kupé má pôdorys 4 628 x 1 953 milimetrov, rázvor merajúci 2 725 mm hovorí o zachovaní platformy predchodcu C8 Aileron. Od neho je však novinka s hmotnosťou 1 390 kilogramov takmer o dva metráky ľahšia. K tomu dopomohlo v prvom rade použitie hliníkového šasi a karosérie z uhlíkových vlákien.

Automobil možno vďaka charakteristickému dizajnu i dôrazu na detail ľahko identifikovať ako Spyker. Typický tvar majú nielen svetlomety či maska chladiča, zachované zostali aj mnoholúčové kolesá a výfukové koncovky s gravírovaním. Chýbať nesmú ani krídlové dvere.

Dôraz na detail vidieť aj v interiéri s retro
Dôraz na detail vidieť aj v interiéri s retro
Zdroj: Marek Pokrývka

Za dverami sa nachádza výstredný interiér s retro nádychom, ktorý svojim štylistickým spracovaním taktiež nadväzuje na staršie modely značky. Obsahuje luxusné kožené čalúnenie, množstvo kovových dielcov a širokú škálu prvkov vybavenia. Novinkou je head-up displej.

Nedávno sa po internete šírili správy o akumulátorovom šialenstve vnútri tohto kupé, no nakoniec sa ukázali ako nepravdivé. Namiesto elektromotorov ho poháňa osemvalec Audi. Spyker je teda späť v známej forme nielen z dizajnového hľadiska, ale aj technicky. Agregát so zdvihovým objemom 4,2 litra je však prepĺňaný kompresorom a dosahuje výkon 386 kW (525 k). Kombinovať ho možno manuálnou alebo automatickou prevodovkou, silu dostávajú výhradne zadné kolesá.

Kompresorom prepĺňaný osemvalec dosahuje 386 kW
Kompresorom prepĺňaný osemvalec dosahuje 386 kW
Zdroj: Marek Pokrývka

V porovnaní s predchodcom je teda Spyker C8 Preliator ľahší a zároveň silnejší, čo je prísľubom výrazného zlepšenia dynamických parametrov. Presné čísla sme sa však nedozvedeli. Aileron šprintoval na kilečko za 4,5 sekundy a dosiahol tempo 300 km/h, pri novinke možno očakávať zdolanie disciplíny 0-100 km/h pod štyri a presiahnutie tristovky. Na oficiálne údaje si musíme počkať. Automobilka zatiaľ nehovorí ani o cene, ktorá však iste nebude nízka.a

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia