Audi svojim najnovším konceptom vyjadruje názor, že budúcnosť automobilovej dopravy má spočívať v slobode. Štúdia Skysphere, ktorá zažije premiéru tento týždeň na známom kalifornskom Pebble Beach v rámci podujatia Monterey Car Week, jasne deklaruje svoj prístup k slobode vodiča. Na želanie totiž dokáže meniť svoju karosériu.

Koncept Audi Skysphere.
Zdroj: Audi

Audi Skysphere je víziou luxusného a športového gran turisma, ktoré na dĺžku meria buď 4,94 metra, alebo 5,19 metra. Ako je to možné? Rázvor štúdie sa dá meniť podľa želania posádky. Ráta sa tu s využitím autonómnej technológie, ktorá vodiča odbremení od šoférovania. Vtedy bude vozidlo preferovať dlhší rázvor, ktorý sa spája s komfortnejšími jazdnými vlastnosťami a väčším vnútorným priestorom pre pasažierov.

Akonáhle šoféra štvrtý stupeň autonómneho riadenia omrzí, môže vziať veci do svojich rúk a užiť si jazdu. Vtedy sa rázvor vozidla skráti o 250 milimetrov a GT sa o 10 mm priblíži k zemi. Tieto zmeny majú prospievať jazdným vlastnostiam automobilu, ktoré bude vylepšovať i riadenie zadnej nápravy či vzduchové pruženie. Mimochodom, s premenlivým rázvorom Audi neexperimentuje ako prvá automobilka, nedávno sa s touto myšlienkou pohrával aj Renault a v minulosti sa ju do reality pokúsil preniesť Rinspeed.

Koncept Audi Skysphere.
Zdroj: Audi

Údaje, ktoré sa majú týkať pohonu štúdie, vyzerajú na prvý pohľad veľmi realisticky. Skysphere má poháňať elektromotor umiestnený na zadnej náprave. Napriek svojej veľkosti GT dosahuje hmotnosť 1 800 kilogramov, čo znamená, že 750 Nm a 465 kW (632 k), by mu mali udeľovať serióznu dynamiku. Audi hovorí o šprinte na stovku v priebehu štyroch sekúnd. Hmotnosť sa podarilo udržať na uzde aj napriek mohutnému akumulátoru s kapacitou 80 kWh. Akčný rádius vozidla by sa mal pohybovať na úrovni 500 km v cykle WLTP.

Koncept Audi Skysphere.
Zdroj: Audi

Čo z tohto konceptu sa prenesie do reality? Audi dlhodobo ukazuje, že sa nebojí odvážneho dizajnu v sériovej produkcii. Dá sa preto predpokladať, že auto s vizuálom inšpirovaným štúdiou Skysphere uvidíme aj na cestách. Realisticky pôsobia aj parametre elektrického pohonu či dizajn palubovky. O tom, či by v realite posádka čerpala benefity z premenlivého rázvoru, však skôr pochybujem. Uvidíme, či ho nejaká automobilka pretaví do reality.

Audi Skysphere pohľadom redaktora nemeckého Auto Bildu:

Oficiálna premiéra Audi Skysphere: