Už pred niekoľkými mesiacmi sa začalo verejne hovoriť o tom, že Mazda chystá šesťvalcový agregát. Teraz je to už úplne jasné a potvrdené dokonca samotnou automobilkou. Napriek tomu, že podľa mnohých spaľovacím motorom zvoní umieračik, Japonci v ostatnej kvartálnej správe jasne uviedli, že usilovne pracujú na radovom šesťvalci. Ponúknu pritom nielen jeho zážihovú, ale aj vznetovú a Skyactiv-X verziu. Dobrou správou je i fakt, že šesťvalec, ktorý by podľa starších zákulisných informácií mohol dosahovať výkon až na úrovni 257 kW (350 k), bude môcť byť spojený aj s pohonom všetkých kolies. Na trh by sa novinka mala dostať najneskôr v priebehu dvoch rokov, pravdepodobne pod kapotou novej Mazdy6, a nebude jediným zaujímavým prírastkom do portfólia pohonných jednotiek.

Chystané motory Mazdy.
Chystané motory Mazdy.
Zdroj: Mazda

Mazda okrem radového šesťvalca chystá aj plug-in hybrid, ktorý by podľa všetkého mohol spájať elektromotor s pozdĺžne uloženým radovým štvorvalcom. Jeho pôsobivý zjav Japonci ukázali aj na priloženej fotografií, kde okrem neho vidíme práve aj vyvíjané šesťvalce. Okrem plug-in hybridu sa s elektrifikáciou Mazda hrá aj iným spôsobom a do hry opäť prichádza aj meno Wankel.

Wankelov rotačný motor je pre Mazdu typický a i keď ho už niekoľko rokov nemá v ponuke, stále sníva o jeho uplatnení. Zdá sa, že by sa čoskoro opät mohol objaviť pod kapotou niektorého z japonských automobilov. Vždy sa však bude spájať s elektromotorom a akumulátorom, pravdepodobne teda nebude slúžiť na priamy pohon vozidla, ale možno skôr ako pomocný agregát, resp. generátor elektrickej energie. K tejto teórii sa však Mazda nateraz bližšie nevyjadrila. Až časom uvidíme, čo s wankelovým motorom vymyslí v skutočnosti.