Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Novinky Jeep GC Trackhawk: Stovka za 3,7 sekundy

Foto: Jeep

11.4. 2017 21:36 Americká novinka je z hľadiska akcelerácie najrýchlejším SUV sveta, brutálny výkon 527 kW (717 k) prenáša na všetky štyri kolesá.

Pred niekoľkými dňami vydal Jeep prvú fotografiu najsilnejšej verzie typu Grand Cherokee, o ktorej pravidelne počúvame už dva roky. Popritom potvrdil identitu pohonnej jednotky známej z dvojice pekelných mačiek Dodge. Konkrétne detaily o nositeľovi označenia Trackhawk však nespresnil, zverejnil ich spoločne s kompletnou galériou krátko pred otvorením autosalóna v New Yorku.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk si ponechal tvary verzie SRT
Jeep Grand Cherokee Trackhawk si ponechal tvary verzie SRT
Zdroj: Jeep

Prekvapujúco umiernené zmeny dizajnu

Ako už naznačil pilotný záber, z dizajnového hľadiska je novinka prekvapujúco umiernená. Žiadna divočina sa nekoná. Vrchol portfólia si ponechal väčšinu tvarov karosérie známe z modelu SRT, výnimkou sú chýbajúce hmlovky nahradené vstupmi vzduchu a línie zadného difúzora. Ten obsahuje kvarteto okrúhlych výfukových komínov namiesto pôvodnej dvojice.

Detailný pohľad objaví tiež pridané pochrómované drobnosti v prednej časti, štítky Supercharged na predných dverách či logo vyhotovenia na veku batožinového priestoru. Odlišné sú tiež žlté brzdové strmene a disky kolies. Na oboch nápravách sú hliníkové valce s rozmermi 20 x 10 palcov, ktoré môžu byť liate alebo na želanie kované. Táto opcia ušetrí 5,5 kilogramu.

Žiadne vyhadzovanie luxusných prvkov sa v interiéri nekonalo
Žiadne vyhadzovanie luxusných prvkov sa v interiéri nekonalo
Zdroj: Jeep

Interiér zostal takmer bez zásahov. Automobilka sa nehrala na nejaké odľahčovanie, žiadne vyhadzovanie luxusných prvkov vybavenia sa nekonalo. Američania akurát upravili označenia. Uprostred volantu tak nájdeme logo značky, na spodnej časti venca zase symbol verzie. Jej meno zdobí aj operadlá. Multimediálny systém neušiel pozornosti, prešiel niekoľkými softvérovými úpravami.

Osemvalec z modelov Hellcat a systém 4x4

Jeep GC Trackhawk má teda viacero viditeľných špecifík odlišujúcich ho od verzie SRT, no všetky sú kozmetické. Skutočný rozdiel je pod kapotou. Atmosférický osemvalec Hemi s objemom 6,4 litra nahradil 6,2-litrový agregát dopovaný kompresorom, ktorý pochádza z modelov Hellcat. Reči o zachovaní jeho parametrov sa potvrdili. SUV má teda brutálny výkon 522 kW (710 k) a krútiaci moment 881 Nm.

Kompresorom dopovaný motor si zachoval svoje parametre
Kompresorom dopovaný motor si zachoval svoje parametre
Zdroj: Jeep

Strojovňa dostala akurát väčšiu kapacitu oleja, inak sa prakticky nezmenila. To nemožno povedať o prevodovke. Osemstupňový automat Torqueflite bol prispôsobený použitiu v extrémnom SUV a údajne dokáže v režime Track radiť v priebehu iba 160 milisekúnd. Zásadným rozdielom je tiež pohon. Pekelné mačky posielajú všetko dozadu, Grand Cherokee však má variabilný systém 4x4.

Pohon oboch náprav štandardne rozdeľuje svaly motora v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, no dokáže ho meniť. Režim určený na ťahanie prívesu čísla otáča. Snežný mód delí krútiaci moment spravodlivo, športový (35:65) i okruhový (30:70) zasa uprednostňujú zadné kolesá. 

Pokoriť ho môže akurát elektrická Tesla

Stádo obsahujúce 717 koní dokáže cválať poriadne rýchlo. Hmotnosť veľkého SUV presahujúca 2,4 tony mu nerobí problém, stovka je minulosťou za 3,7 sekundy. Americká novinka tým prekonáva aj Bentley Bentayga. Z hľadiska akcelerácie ide o najrýchlejšie konvenčné SUV sveta, pokoriť ho môže akurát Tesla Model X. Elektrický pohon ju však stavia do inej kategórie. Jeep sa okrem toho môže pýšiť maximálkou 289 km/h. Zvíťaziť by mal tiež v tradičnom šprinte na štvrť míle, Trackhawk ho zvláda za 11,6 sekundy.

Zrýchlením na stovku prekonáva novinka aj Bentley Bentayga
Zrýchlením na stovku prekonáva novinka aj Bentley Bentayga
Zdroj: Jeep

Z rýchlosti 100 km/h zastane špičkový Grand Cherokee na necelých 35 metroch. Môžu za to silné brzdy Brembo, ktoré majú vpredu šesť piestikov a 400-milimetrové kotúče. Vzadu hryzú štvorpiestikové strmene do tanierov s priemerom 350 mm. Zaujímavým číslom bude nepochybne aj cena, tú však zatiaľ automobilka nezverejnila. Spresní ju s blížiacim sa štartom predaja v štvrtom kvartáli roka.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia