Na prelome augusta a septembra odhalila Škoda dlho očakávaný model Enyaq iV, ktorým naostro vstupuje do sféry elektromobilov. Len pár dní po svetovej premiére zverejnila prvé ceny. Dnešný dňom začína na Slovensku svoje elektrické SUV oficiálne predávať, hoci jeho reálny príchod vozidiel na cesty ešte potrvá.

Enyaq prichádza v drahej limitovanej verzii First Edition, resp. First Edition Plus. Využíva elektromotor produkujúci 150 kW (204 k) a batériu s kapacitou 82 kWh, ktorú možno nabíjať výkonom 125 kW. Vybavenie zahŕňa 21-palcové disky, LED Matrix svetlomety, diódové zadné svetlá, kožený interiér Suite, vyhrievaný volant či adaptívny podvozok.

Za takýto model zaplatí zákazník najmenej 58 790 eur. Ak si vyberie vyhotovenie s prívlastkom Plus, navyše dostane panoramatickú strechu, bočné airbagy na zadných sedadlách, head-up displej podporujúci rozšírenú realitu či kamerový systém. Za tento variant si importér pýta najmenej 61 320 eur. Uvádzacie exempláre majú doraziť v prvej polovici budúceho roka, na ostatné si bude treba počkať o niečo dlhšie. V porovnaní s variantom First Edition majú stáť výrazne menej.

Pilotné kusy elektromobilu Škoda Enyaq iV budú bohato vybavené.
Pilotné kusy elektromobilu Škoda Enyaq iV budú bohato vybavené.
Zdroj: Škoda

Škoda zopakovala, že v základe bude elektromobil predávať za 39 490 eur. V tejto cene ponúka verziu Enyaq iV 60 s výkonom 132 kW (182 k) a 62 kWh akumulátorom. Štandard zahŕňa 19-palcové kolesá, diódové svetlá, parkovacie senzory na oboch koncoch, zadnú kameru, bezkľúčové rozhranie, čalúnenie kombináciou látky a umelej kože, dvojzónovú klimatizáciu, 13-palcový infotainment s podporou Wi-Fi a hlasovou asistentkou Laura i početné bezpečnostné systémy.

Model označený číslom 80 stojí najmenej 46 990 eur, pričom okrem silnejšieho elektromotora a väčšej batéria prináša Full LED svetlá, trójzónovú klimu, vyhrievanie predných sedadiel aj volič jazdných režimov. Samozrejmosťou je dostupnosť viacerých opcií či zvýhodnených balíkov. Paleta sa počas budúceho roka rozrastie: pribudnú verzie s pohonom oboch náprav, vrátane modelu Enyaq iV RS.