ikona

Novinky Škoda Scala: Vieme prvé bližšie informácie

Foto: Škoda

25.10. 2018 11:11 Automobilka popri publikovaní fotiek kamuflovaného hatchbacku prezradila jeho rozmery, špecifikovala tiež paletu motorov a ďalšie podrobnosti.

K výrobcom áut pravidelne zverejňujúcim vlastné fotografie maskovaných prototypov a predbežne vypúšťajúcim rôzne detaily patrí aj Škoda. Česká značka tento postup v ostatných rokoch zvolila už viackrát. V trende neplánuje poľaviť ani pri novom kompakte, ktorý nedávno pomerne nečakane pokrstila latinským názvom Scala. Teraz o novinke prezradila viac.

Kampaň predchádzajúca premiére typu Scala pokračuje
Kampaň predchádzajúca premiére typu Scala pokračuje
Zdroj: Škoda

Mladá Boleslav zverejnila galériu obsahujúcu tucet fotiek pripravovaného hatchbacku. Samozrejme, zatiaľ všetko s komplexnou kamuflážou. Trojfarebná fólia však neprekryla základný tvar karosérie ani niektoré dizajnové rysy. Tie budú vychádzať z konceptu Vision RS, no zbavia sa rýdzo športových prvkov bodykitu i detailov ako napr. zapustené kľučky dverí.

Vo všetkých smeroch väčší než Rapid

Vzľad prednej časti už vďaka septembrovému úniku fotiek nie je tajomstvom. Scala sa v predných partiách uberie smerom, ktorý naznačila už omladená Fabia. Svetlomety nebudú viac v jednej rovine s maskou chladiča. Gril sa posunie nižšie a reflektory takmer trojuholníkového tvaru nadviažu na jeho vrchnú časť. Osvetlenie môže byť plne diódové na oboch koncoch karosérie. Bočné partie budú pomerne jednoduché, vzadu sa objaví po vzore modelu Rapid Spaceback sklo opticky predĺžené až po hranu výrezu na evidenčné číslo. Namiesto loga ho má zdobiť nápis Škoda.

Nový český kompakt prinesie upravený dizajnový jazyk
Nový český kompakt prinesie upravený dizajnový jazyk
Zdroj: Škoda

O vozidle momentálne vieme aj prvé bližšie informácie. Automobilka zverejnila napríklad exteriérové rozmery vozidla, ktoré má v ponuke nahradiť práve Rapid. Oproti nemu bude typ Scala po všetkých stránkach väčší. Hatchback má disponovať rázvorom náprav merajúcim 2 649 mm a stáť na pôdoryse 4 362 x 1 793 milimetrov. Jeho strecha bude vo výške 1 471 mm.

Vďaka týmto proporciám má novinka svojím interiérovým priestorom atakovať väčšiu Octaviu. Podľa oficiálnych údajov ponúkne vzadu identické miesto na kolená a takmer rovnaký priestor na hlavu, mierny hendikep bude mať aj z hľadiska šírky. Menší batožinový priestor vzhľadom na proporcie karosérie neprekvapí. So základnou hodnotou 467 litrov sa však jednoznačne zaradí k špičke svojho segmentu, čo platí aj o čísle 1 410 l dosiahnutom po sklopení zadných sedadiel.

Ponuka obsahuje benzín, naftu i CNG

Napriek svojím rozmerom bude Škoda Scala stáť na koncernovej platforme MQB A0, ktorú doposiaľ využívali menšie vozidlá ako napríklad Seat Ibiza. Ponukou motorov český kompakt neprekvapí. Pod kapotu sa ich dostane dokopy päť, pričom všetky splnia emisnú normu Euro 6d-Temp. Medzi spoločné rysy spadá tiež turbodúchadlo a priame vstrekovanie paliva.

Špičkou cenníka bude aspoň zo začiatku agregát 1.5 TSI
Špičkou cenníka bude aspoň zo začiatku agregát 1.5 TSI
Zdroj: Škoda

Základom modelovej palety bude verzia 1.0 TSI dosahujúca najvyšší výkon 70 kW (95 k), kombinovať sa má s päťstupňovým manuálom. Silnejšia verzia prepĺňaného zážihového trojvalca naladená na maximum 85 (115 k) dostane „šesťkvalt“ alebo prevodovku DSG so siedmimi stupňami. Rovnakú voľbu ponúkne vrchol ponuky, štvorvalcový agregát 1.5 TSI produkujúci 110 kW (150 k).

Pre priaznivcov nafty pripravila Mladá Boleslav výhradne štvorvalec 1.6 TDI prezentovaný špičkovými hodnotami 85 kW (115 k) a 250 Nm. K dieselovému motoru si taktiež bude možné zvoliť dve prevodovky, buď manuál alebo dvojspojku. Posledný člen ponuky sa spoľahne výhradne na ručné radenie. Ide o variant G-Tec, ktorý využije litrový trojvalec schopný spaľovať benzín i stlačený zemný plyn. Pohonná jednotka poskytne výkon 66 kW (90 k).

Model prispôsobený na tankovanie CNG rozšíri ponuku neskôr v budúcom roku, už od začiatku predaja si však záujemcovia budú môcť vyberať medzi dvomi naladeniami podvozka. Klasiku doplní verzia Sport Chassis Preset. V tomto prípade má byť svetlá výška menšia o 15 mm, pričom vďaka adaptívnym tlmičom poskytne pruženie dva módy fungovania: normálny a športový.

Scala bude prvá Škoda, ktorá má byť neustále on-line
Scala bude prvá Škoda, ktorá má byť neustále on-line
Zdroj: Škoda

Odhalenie v najbližších týždňoch

Okrem voliča jazdných režimov môžeme vo vnútri vozidla očakávať 10,25-palcový displej nahrádzajúci prístrojový panel, ten ale nebude štandardným vybavením. Rovnako ani obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 9,2 palca. Už v základe však má byť karta eSIM, vďaka ktorej budú všetky autá neustále on-line a môžu využívať viaceré moderné služby. Pokrok zaznamenalo tiež bezpečnostné vybavenie. Zahŕňať môže deväť airbagov, ale tiež systém Side Assist kontrolujúci priestor za autom až do vzdialenosti 70 metrov.

Interiér pravdepodobne prinesie zásadnú vizuálnu zmenu, aspoň to naznačil koncept Vision RS. Na pohľad do kabíny typu Scala si však budeme musieť počkať. Je pritom veľmi pravdepodobné, že fotografie zverejní Škoda ešte pred kompletnou premiérou vozidla. Odhalenie očakávame v najbližších týždňoch. Povráva sa totiž, že predaj sa začne ešte pred koncom roka.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia