Škoda Rapid.

Novinky Škoda Rapid prešla veľkou modernizáciou: Populárny český liftback sa nečakane mení

Foto: Carscoops

12.12. 2019 14:30 Omladená verzia vozidla prináša väčšie úpravy, než sa pôvodne čakalo. Vyhli sa akurát motorom. Rapid dostal aj jeden dielec, ktorý sme ešte nevideli v žiadnom aute značky.

Na európskych trhoch stiahla Mladá Boleslav počas tohto roka typ Rapid, ktorý predávala s dvomi karosériami. Obe v portfóliu firmy nahradil o niečo väčší a modernejší hatchback Scala. No jej predchodca sa naďalej tešil slušnej obľube v Rusku, kde sa česká automobilka rozhodla ho ponechať v ponuke. Namiesto jeho výmeny sa vybrala cestou omladenia. 

Ruská divízia značky informovala o svojich plánoch v prvej polovici októbra, kedy vydala skicu zachytávajúcu dizajnové zmeny v prednej časti. Tie sa celkom evidentne inšpirovali typom Scala. Zadok však na náčrte vidieť nebolo, rovnako ani jeho interiér. Zákulisné šumy ale nehovorili nič o väčších zásahoch. Škoda Rapid sa mala zmeniť najmä v tvári, ale nakoniec prešla dosť veľkou modernizáciou. Detaily o nej priniesla stránka Carscoops po živej premiére v Petrohrade.

Rapid dostal prepracovanú prednú časť, ktorá čerpá z hatchbacku Scala.
Rapid dostal prepracovanú prednú časť, ktorá čerpá z hatchbacku Scala.
Zdroj: Carscoops

Vzhľad predných partií neprekvapuje. Ide v stopách kompaktu známeho z našich ciest a vôbec by sme sa nečudovali, keby používal úplne identické LED svetlomety. Maska chladiča i nárazník však museli byť prispôsobené užšej karosérii v porovnaní s náhradníkom. Rovnako ako kapota, ktorej tvary jasne prezrádzajú zachovanie pôvodného skeletu.

Populárny český liftback sa nečakane výrazne mení v zadnej časti. V nej sa toho údajne nemalo diať veľa, no nakoniec aj tu vidieť jasný podpis typu Scala. Koncové svetlá sú v tomto prípade jednoznačne odlišné. Priestor medzi nimi pritom nevypĺňa logo značky, ale štylizovaný nápis Škoda. Na veku batožinového priestoru okrem toho pribudol decentný spojler. Facelift neobišiel ani kolesá, ktoré majú priemer 14 až 16 palcov.

V kabíne zaujme volant s rovnakým základom, aký má nová Octavia.
V kabíne zaujme volant s rovnakým základom, aký má nová Octavia.
Zdroj: Carscoops

Zásadne prepracovaný je taktiež interiér, ktorý sa rovnako inšpiroval hatchbackom predávaným v našich končinách. Palubná doska je takmer identická. V spodnej časti je ale trochu štíhlejšia, obsahuje staromódnejší panel automatickej klimatizácie a inak nadväzuje na centrálny tunel. Prítomný je moderný infotainment i digitálny prístrojový panel.

Veľkým prekvapením je použitý volant. Rapid totiž dostal dielec, ktorý sme ešte nevideli v žiadnom aute značky. No jeho základ je jasný. Stredovú časť má totiž usporiadanú rovnako, ako v štvrtej generácii typu Octavia. V tomto prípade však má štyri ramená a veniec sploštený v spodnej časti.

Palete motorov sa väčšie úpravy vyhli. Škoda bude vozidlo montovať vo svojej ruskej fabrike s dvomi benzínovými motormi: klasickým štvorvalcom 1.6 MPI ponúkajúcou výkon 66 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k) a 1,4-litrovým agregátom s turbom dosahujúcim 92 kW (125 k). V prípade atmosféry si bude možné vybrať prevodovku. Zvoliť sa dá päťstupňový manuál alebo šesťstupňový automat, prepĺňaný variant TSI má štandardne sedemstupňovú prevodovku.

Po technickej stránke zostáva Rapid viac-menej nezmenený.
Po technickej stránke zostáva Rapid viac-menej nezmenený.
Zdroj: Carscoops

Škoda Rapid bude naďalej schádzať z pásov závodu v meste Kaluga. Prvé exempláre majú k predajcom prísť v prvom kvartáli budúceho roka, základná cena je stanovená na 829-tisíc rubľov (asi 11 780 eur). V štvordverovej forme sa bude vozidlo stojace na staršej platforme PQ25 ešte predávať v Číne či Indii. O návrate tohto typu do Európy sa nehovorí, i keď v takto omladenej forme by si tu podľa nás ešte mohol nájsť svojich zákazníkov.

Anketa
Privítali by ste návrat typu Rapid na náš trh?
  • 88%
  • 12%

Video

Diskusia