Štvrtá generácia modelu Fabia mala okrem hatchbacku doraziť aj vo forme rodinne orientovaného kombi. Kvôli vysokým emisným nárokom nakoniec táto forma obľúbeného modelu na trh nedorazí. Fabia Combi tak je definitívne minulosťou, tento osud pritom ešte skôr stihol model Fabia Sedan. Spomeniete si naň ešte? Nové auto pre Indiu ukazuje, ako by asi takýto sedan mohol vyzerať dnes.

Takto vyzerala Fabia Sedan prvej a (pre Európu) aj poslednej generácie:

Prepojenie niekoľkých svetov. Takto by sa dala podľa samotnej automobilky charakterizovať nová Škoda Slavia. Vozidlo s tradičnou karosériou sedan, teda so stupňovitou zadnou časťou a výklopným vekom batožinového priestoru, reaguje na stály dopyt indických zákazníkov v tomto segmente.

Škoda Slavia.
Zdroj: Škoda

Slavia je sedan dlhý 4 541 milimetrov, stojí na podvozku s rázvorom 2 651 milimetrov a výška vozidla je 1 487 milimetrov. Priority Škody sú jasné, Slávia je nadpriemerne priestranná, čo dokazuje napríklad objem batožinového priestoru: ten pojme až 521 litrov nákladu.

V dizajne nemôžu chýbať pre značku Škoda typické kryštalické prvky a aj vďaka tomu sa môže Slavia popýšiť napríklad diódovými svetlometmi. LED technológia je štandardne využívaná pri svetlometoch pre denné svietenie, pričom diódové moduly nachádzajúce sa vzadu štandardne vytvárajú časť svetlometov umiestnených v karosérii.

Škoda Slavia.
Zdroj: Škoda

Vyššie výbavy ponúkajú šesťhranný LED modul pre stretávacie i diaľkové svetlá, výraznú ostro rezanú líniu denného svietenia v tvare písmena L a diódové prvky v časti zadných svetlometov umiestnených aj vo veku batožinového priestoru.