Pôjde o limitovanú edíciu založenú na Škode Fabia Rally2 evo Edition 120. Elektrický model je obmedzený na 12 kusov a bude vybavený všetkými technickými vylepšeniami, ktoré značka predstavila v roku 2021, doplnenými o ďalšiu výbavu a exkluzívny dizajn.

Nový elektrický koncept Škoda Fabia má zabudovanú batériu s kapacitou 52,5 kWh a elektromotor s výkonom 260 kW (354 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Vďaka týmto vlastnostiam bude elektrický model výkonnejší ako bežná spaľovacia verza, ktorá má výkon 214 kW (291 k) a krútiaci moment 425 Nm.

Automobil vybavili prepracovaným odpružením a bude ho sprevádzať nabíjanie s výkonom až 200 kW. Model už homologizovala Rakúska automobilová federácia AMF (ÖAMTC), ktorá by mu umožnila zúčastniť sa rakúskych majstrovstiev v rally.

Vedúci tímu Škoda Motorsport Michal Hrabánek , uviedol, že ide o vzrušujúcu kombináciu tradičných a budúcich technológií. „Automobil ponúka všetky možnosti konfigurácie najnovšej generácie modelu Škoda Fabia Rally2 evo, ale s plne elektrickým pohonom. Myslím si, že pre skutočných fanúšikov rally bude táto kombinácia naozaj zaujímavá."

Prototyp s názvom RE-X1 Kreisel je výsledkom spolupráce spoločností Škoda Motorsport, Škoda Austria, Kreisel Electric a Baumschlager Rallye & Racing. Spolupráca, v ktorú dúfajú, že bude úspešná a bude schopná dosiahnuť skvelé výsledky.

Koncept Škoda RE-X1 Kreisel.
Zdroj: Škoda

„Zo spolupráce so spoločnosťou Škoda Motorsport sme veľmi nadšení,“ hovorí Philipp Kreisel, výkonný riaditeľ spoločnosti. „Spoločne zdieľame nielen víziu udržateľnej budúcnosti v závodoch, ale sledujeme aj rovnakú stratégiu prenosu technológií a technických riešení z pretekárskych automobilov na cestné vozidlá.“

Škoda Fabia Rally2 evo Edition 120, okrem toho, že má najaktuálnejšie technické zariadenie značky, má sadu zelených kolies a LED svetlá. K tomu sa okrem iného pridávajú aktualizácie motora, optimalizovaný výfukový systém a nové elektronické nastavenie klapiek. Zadná náprava bude vystužená pevnejším pomocným rámom, čím sa minimalizuje riziko poškodenia v prípade nehody.

Pre verziu rally je súčasťou chladiace zariadenie pre zadné brzdy, čo bolo doteraz dostupné iba pre variant na asfalt. Pre inštaláciu batérie do automobilu bolo potrebné upraviť aj podlahu karosérie. Kupujúci tejto limitovanej edície si budú môcť pridať potrebné doplnky, ako napríklad dlhšie radenie prevodových stupňov, prispôsobenie prevodovky rally a zvýšenie maximálnej rýchlosti na 202 km / h.