Škoda Octavia RS iV.

Novinky Škoda opäť láka na model Octavia RS iV: Športový plug-in hybrid ukázal viaceré detaily

Foto: Škoda

27.2. 17:49 Česká automobilka potvrdila, že elektrifikovaná technika bude mať výkon 180 kW (245 k). Akumulátor by mal vystačiť na dojazd 55 kilometrov. Zmiešaný pohon nedostane iba er-eska, ale aj klasický variant.

V týchto dňoch zverejnil slovenský importér značky Škoda ceny, ktoré si plánuje pýtať za štvrtú generáciu ohromne populárneho typu Octavia. Vozidlo prichádza do predaja vo viacerých verziách. Nie je žiadnym tajomstvom, že im nasadí na ženevskom autosalóne korunu. Krátko pred jeho začiatkom na vopred ohlásený model RS iV opäť láka.

Mladá Boleslav zverejnila video, na ktorom výkonný variant ukázal viaceré detaily. Okrem jeho označení tam vidieť svetlá, tvary nárazníkov či výfukové koncovky. A tiež dvierka zásuvky na prednom ľavom blatníku. Spot neobišiel ani interiér, zachytáva anatomicky tvarované sedadlá, kovové pedále či volant nesúci logo er-esky. Tieto detaily vidíme vôbec po prvýkrát. Krivky karosérie už tajomstvom nie sú, nakoľko ich prezradili ešte v januári uniknuté obrázky. A ich autenticitu potvrdili oficiálne skice.

Športový plug-in hybrid sa evidentne predstaví s obomi karosériami. Česká automobilka potvrdila, že jeho elektrifikovaná technika spájajúca 1,4-litrový benzínový štvorvalec, elektromotor a prevodovku DSG bude mať výkon 180 kW (245 k). Krútiaci moment má vrcholiť hodnotou 400 Nm. Akumulátor disponuje kapacitou 13 kWh a podľa cyklu WLTP by mal vystačiť na dojazd 55 kilometrov bez lokálnych emisií.

Tieto parametre nie sú prekvapením. Rovnaké vnútornosti má totiž španielsky kompakt Cupra Leon či nemecký súrodenec Volkswagen Golf, ktorý už debutoval vo verziách GTI, GTD i GTE. Vďaka nim už vieme viac. Napríklad to, že Octavia RS sa bude rovnako ako jej súrodenci znovu vyrábať aj s motorom 2.0 TSI dosahujúcim 245 koní. S ním sa má štandardne montovať manuál.

Pod kapotu obľúbenej „ľudovej športovkyne“ sa dostane tiež dvojlitrový turbodiesel s porciou 147 kW (200 k) a sériovou dvojspojkou. Novou informáciou je dostupnosť dvojice hybridných modelov. Zmiešaný pohon nedostane iba er-eska, ale aj klasický variant typu Octavia. V jeho prípade bude reč o parametroch 150 kW (204 k) a 350 Nm. Batéria sa nemení. Akčný rádius nepoznáme, no asi bude o niečo väčší než pri verzii RS iV. Konkrétne číslo si Škoda zatiaľ necháva pre seba spolu s cenami či dátumom príchodu do predaja.

Diskusia  ()

Video

Diskusia