V tomto článku sa na jednotlivých stránkach dočítate o:
Pamätáte si ešte na dychberúci koncept Vision iV, ktorým Škoda pred niekoľkými rokmi prezentovala svoje budúce zámery? Teraz sa krásne SUV-kupé zhmotnilo do reality, do sériového elektromobilu, ktorý si okamžite ukradol titul “najkrajšia Škoda súčasnosti”. Tak štýlové auto by ste doteraz v ponuke českej automobilky hľadali márne.
SUV-kupé by si podľa našej ankety vybralo až 65 % čitateľov.
Nečudujem sa, že podľa pôvodných zámerov mal Enyaq debutovať práve vo forme SUV-kupé, na ktoré mala neskôr nadviazať “bežná” verzia, ktorá už dnes brázdi naše cesty. Trh sa však zmenil, elektromobily už nie sú iba pre nadšencov a Škoda videla potenciál založiť rodinu Enyaq iV práve za pomoci klasického SUV.
- Doposiaľ známe technické údaje I Škoda Enyaq Coupé RS iV
- Motor: synchrónne elektromotory s perm. magnetom • Pohon: všetky kolesá • Max. výkon: 220 kW (299 k) • Kapacita batérie: 82 kWh • Nabíjanie z 10 na 80 %: od 29 minút • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,5 s • Max. rýchlosť: 180 km/h • Objem batožinového priestoru: 570 l • Dojazd WLTP: až 545 km • Koeficient aerodynamického odporu: 0,234
Teraz sa k nemu pridáva model Coupé, ktorý je v porovnaní s ním z hľadiska dizajnu vybrúsený ako povestný český krištáľ. Toto je top verzia Enyaqu, navyše v prevedení RS s vysokým výkonom. Ak sa budete pýtať, či na trhu SUV-kupé bude mať šancu popri základnom modeli, už ste si odpovedali sami.
V ankete Auto Bildu sa už pred niekoľkými mesiacmi stovky čitateľov pri otázke, či by uprednostnili kúpu modelu Enyaq iV, alebo Enyaq Coupé iV, priklonili práve na stranu SUV-kupé a to až 65 % z nich, teda z vás. Len 35 % čitateľov by radšej siahlo po elektromobile s konzervatívnejšou karosériou.