Viaceré automobily v ostatnom čase debutovali vo forme plug-in hybridu. Za ich uprednostňovaním stojí snaha výrobcov podporiť predaje, keďže im umožňujú výrazne znížiť svoj flotilový priemer. Škoda Octavia RS štvrtej generácie je príkladom tohto postupu. Začiatkom marca sa svetu predstavila s nabíjateľným pohonom a prívlastkom iV, teraz prichádza aj s konvenčnými motormi.

Technika českého kompaktu napĺňa očakávania. Okrem vyhotovenia PHEV dosahujúceho výkon 180 kW (245 k) sa v palete objaví rovnako silný benzín, ktorého agregát 2.0 TSI produkuje krútiaci moment 370 Nm. Skombinovaný môže byť so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým ústrojenstvom DSG. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zaberie dvojspojkovému variantu 6,7 sekundy a pokračuje až po elektronický limit 250 km/h. Tieto čísla platia zhodne pre kombi i liftback.

Vzhľad výkonných verzií typu Octavia už poznáme od marca.
Zdroj: Škoda

Tak ako doteraz bude v ponuke aj nafta. Octavia RS dostala motor 2.0 TDI Evo naladený na 147 kW (200 k), ktorý už Mladá Boleslav spomínala v prípade verzie Scout. Diesel dopĺňa štandardne prevodovka DSG a pohon predných kolies. V ponuke ale opäť nechýba ani univerzálna verzia TDI 4x4, ktorá by mala akceleráciu na stovku zvládnuť za 6,8 sekundy.

Klasické verzie „eresy“ sa od predtým prezentovaného plug-in hybridu takmer neodlišujú. Okrem chýbajúceho štítka iV a viečka zásuvky na prednom blatníku zostalo všetko na svojom mieste, bodykit s kontrastnými čiernymi detailmi je nedotknutý. V blatníkoch sú štandardne 18-palcové kolesá. Za príplatok ponúkne Škoda devätnástky, medzi opcie patria aj adaptívne tlmiče. Podvozok má okrem tuhšieho naladenia pri benzínových a naftových modeloch svetlú výšku menšiu o 15 milimetrov.

Medzi neodmysliteľné špecifiká verzie RS patria predné sedadlá.
Zdroj: Škoda

V interiéri nájdeme všetku klasickú bižutériu. Najvýraznejšie sú športovo tvarované predné sedadlá s logom RS, ktoré okrem toho zdobí aj volant. Za ním sa nachádza digitálny prístrojový panel so špecifickou grafikou. Zmenili sa tiež materiály, v kabíne sa nachádza imitácia uhlíkových vlákien i Alcantara. Tou môžu byť na želanie potiahnuté celé sedačky. Konfigurácia ovplyvní cenu, zatiaľ sme sa ale žiadne cifry nedozvedeli.