Škoda Octavia G-Tec.

Novinky Škoda Octavia G-Tec sa vracia do ponuky: Na zemný plyn prejde 500 kilometrov

Foto: Škoda

28.6. 8:59 Pod kapotou zostal agregát 1.5 TSI fungujúci v Millerovom cykle, ktorý dosahuje výkon 130 koní. Oproti predchodcovi sa zmenšila nádrž na benzín i zásobárne CNG.

Na naše cesty nedávno dorazila nová Škoda Octavia. Štvrtú generáciu českého bestselleru sme testovali vo forme benzínového kombi a skúšali sme tiež naftový liftback. Paletu medzičasom rozšíril športovo ladený variant RS i terénna odroda s prívlastkom Scout. Teraz sa do ponuky vracia model G-Tec, ktorý má v ponuke už slušnú tradíciu. Dostupný bude s obomi karosériami.

Pod kapotou vozidla sa nachádza rovnaké srdce ako pri predchodcovi. Zážihový agregát 1.5 TSI pracuje naďalej v Millerovom cykle a dosahuje maximálny výkon 96 kW (130 k). V porovnaní so staršou verziou ale funguje o niečo efektívnejšie. Mladá Boleslav udáva priemerný apetít 3,4 až 3,6 kilogramu na 100 km podľa normy WLTP, oficiálna spotreba benzínu dosahuje 4,6 l/100 km.

Maximálny objem oboch typov paliva sa oproti predchodcovi zmenšil.
Maximálny objem oboch typov paliva sa oproti predchodcovi zmenšil.
Zdroj: Škoda

Octavia má o niečo menšiu benzínovú nádrž i zásobníky na stlačený zemný plyn. Pojme 17,33 kilogramu CNG a na jedno natankovanie prejde rovných 500 kilometrov. Predchodca zvládol podľa výrobcu najviac 480 km. Motor má okrem toho k dispozícii 9 litrov “klasického” paliva, čo by malo vystačiť na 190 kilometrov. Kombinovaný dojazd tak dosahuje takmer 700 km.

Zážihový agregát siaha po benzíne po tankovaní plynu, pri poklese tlaku pod 11 barov alebo štartovaní pri teplotách pod 10 stupňov Celzia. Nevýhodou tohto variantu je zmenšený batožinový priestor. Liftback ponúka 455 litrov, v zadnej časti kombi je 495-litrový kufor. To najdôležitejšie číslo zatiaľ nepoznáme. Škoda ešte neprezradila, za koľko chce verziu G-Tec predávať.

Diskusia  ()

Video

Diskusia