ikona

Novinky Škoda má drsný pick-up: Je šanca na jeho výrobu?

Foto: Škoda

3.6. 21:38 Česká novinka vznikla rukami študentov. Vhodná je na prácu i do náročného terénu, pričom v rukáve má niekoľko prekvapení.

Európa zažila v ostatných rokoch vzostup popularity pick-upov. Zvýšil sa počet predaných kusov i paleta dostupných modelov, pričom trend bude pravdepodobne pokračovať. Škoda zatiaľ žiadne plány na vstup do nepreskúmanej kategórie nemá. Napriek tomu sa už krátko po odhalení typu Kodiaq objavili vizualizácie, na ktorých dostal otvorenú korbu. Čosi podobné je teraz realitou.

Mountiaq je dielom študentov zo Škoda Academy
Mountiaq je dielom študentov zo Škoda Academy
Zdroj: Škoda

Takéto vozidlo pripravila Mladá Boleslav v rámci svojej akadémie, čo prezradila už koncom apríla. Ide o šiesteho člena rodiny unikátov navrhnutých študentmi so spoločným názvom Azubi. Nateraz posledný bol vlani odhalený kabriolet Sunroq, ktorý sme mali možnosť aj šoférovať. Jeho označenie vzniklo kombináciou pôvodného mena Karoq a anglického výrazu pre slnko. Teraz sa evidentne použil rovnaký postup, Škoda použila názov Mountiaq evokujúci hory. V nich sa toto výnimočné vozidlo určite nestratí.

Nefalšovaný imidž off-roadu

Česká novinka zaujme na prvý pohľad svojou farbou, má totiž oblečený výrazný lak Sunset Orange. Okrem plechov ho nájdeme aj na maske chladiča. S oranžovou kontrastujú početné čierne prvky, pričom nejde len o gril, lemy blatníkov či spätné zrkadlá. Tmavé tóny vyznáva tiež sacie potrubie vyvedené nad úroveň strechy, rúrková konštrukcia nad korbou a rám pred predným nárazníkom s elektrickým navijakom schopným potiahnuť päť ton.

Karoséria českého auta prešla výrazným rozšírením
Karoséria českého auta prešla výrazným rozšírením
Zdroj: Škoda

Tieto prvky dávajú výnimočnému autu nefalšovaný imidž off-roadu. V ňom pokračujú čierne disky kolies Rockstar II s priemerom 17 palcov a terénnymi pneumatikami, ale zásadnú rolu zohrala tiež svetlá výška dosahujúca rovných 29 centimetrov. Svojou troškou prispieva aj široký LED pás na streche. Ďalšie prídavné diódové moduly nájdeme v prednom nárazníku, z ktorého zmizli originálne sekundárne svetlá. Po susedných ostrekovačoch zasa zostali len otvory.

Nárazník je v bočnej časti rozšírený, nakoľko nadväzuje na nafúknuté blatníky. Zadná časť je kompletne prepracovaná. Študenti museli odrezať časť strechy, zrušiť pár zadných dverí a dať kabíne novú formu. Veko batožinového priestoru sa zmenilo na dvierka ložnej plochy. Táto úprava si vyžiadala zásah do nárazníka, na ktorom sa objavil tzv. slzičkový plech tvoriaci aj časť modifikovaných prahov a dno korby.

Základným špecifikom unikátu je otvorená ložná plocha
Základným špecifikom unikátu je otvorená ložná plocha
Zdroj: Škoda

Navonok to tak možno nevyzerá, ale Mountiaq je o poznanie dlhší než Kodiaq. S celkovou dĺžkou presne 4 999 milimetrov má oproti sériovému stavu takmer 30 cm navyše. V ramenách meria vďaka rozšíreniu 2 005 mm, strecha je položená vo výške 1 710 mm. Rázvor náprav sa zmenil len kozmeticky. No poriadne sa zvýšila hmotnosť, Mladá Boleslav uvádza hodnotu 2 450 kg.

Interiér obsahuje aj chladničku

Skrátená kabína českého auta obsahuje iba dvojicu sedadiel, ktoré pochádzajú rovnako ako ďalšie komponenty z verzie Kodiaq RS. Vnútorný priestor je však kompletne prečalúnený. Obsahuje viacero oranžových detailov, ale tiež podsvietené logo automobilky na strope. Najväčšou špecialitou interiéru je chladnička integrovaná do priestoru za sedadlami. No prítomné je tiež ozvučenie, ktorého súčasťou je subwoofer s hudobným výkonom 2 000 wattov.

Študenti dali vozidlu do vienka aj prekvapujúce detaily
Študenti dali vozidlu do vienka aj prekvapujúce detaily
Zdroj: Škoda

Pod podlahou nákladovej plochy sa nachádzajú tri samostatné schránky vhodné napríklad na pracovné náradie. Praktické sú upevňovacie oká, flexibilná sieť i osvetlenie. Diódy nájdeme aj v maske chladiča a prednom znaku Škoda, ale tiež na spodnej strane kapoty. Pod ňou sa nachádza benzínový motor 2.0 TSI dosahujúci najvyšší výkon 140 kW (190 k). Prepĺňaný štvorvalec je spriahnutý s dvojspojkovou prevodovkou a poháňa všetky štyri kolesá.

Ako naznačuje hodnota výkonu, Mountiaq sa z hľadiska pohonu nijak nemenil a používa veľa sériovej techniky. Je vďaka tomu nejaká šanca na jeho výrobu? Nie. Takýto drsný pick-up by si možno zákazníkov našiel, no česká automobilka s ním nemá žiadne ďalšie plány. Rovnako ako v minulosti ide o výhradne o študentský projekt. Dovedna na ňom od vlaňajšej jesene pracovalo 35 mladých ľudí zo Škoda Academy, ktorí na ňom strávili viac než dvetisíc hodín práce. Na výsledok svojho snaženia sú teraz právom pyšní.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia