ikona

Novinky Škoda Kodiaq RS: Stovku hltá za 7 sekúnd

Foto: Filip Kadlečík

2.10. 2018 13:30 Špičková verzia českého SUV má dynamický štýl, dvakrát prepĺňaný naftový motor s výkonom 176 kW (240 k) a maximálnu rýchlosť 220 km/h.

Po niekoľkomesačnej kampani Škoda konečne odhalila vrchol modelového radu Kodiaq. Je ním športovo koncipovaná verzia RS. Počas minulého týždňa sme spoznali jej interiér, predtým automobilka naznačila vzhľad karosérie skicaminiekoľkými exteriérovými fotkami, ešte skôr ukázala prostredníctvom videa viacero detailovprezradila i identitu motora. Teraz je skladačka kompletná.

Mladá Boleslav odhalila svoje prvé SUV označené logom RS
Mladá Boleslav odhalila svoje prvé SUV označené logom RS
Zdroj: Škoda

Silné české SUV naplnilo očakávania a debutovalo v modrej farbe Race Blue, s ktorou kontrastujú početné čierne detaily. Kodiaq RS má veľa spoločného s verziou Sportline. Od nej prevzal viacero komponentov, no dynamický štýl posúva ešte o niečo ďalej. Špičkový model možno odlíšiť pomocou loga na maske chladiča či piatych dverách a tiež tvarovania nárazníkov.

Ako prezradili náčrty, vpredu sa objavila zalomená stredová lamela, ktorú lemujú ďalšie prídavné dielce tmavej farby. Vzadu sa nachádza jednoliata odrazka a neprehliadnuteľná dvojica mohutných výfukových koncoviek. Z oficiálnych fotiek to nie je jasné, no snáď nejde len o imitáciu. Dynamický štýl podčiarkujú disku kolies. Ide o dobre známy dizajn Xtreme, no tentokrát až v dvadsaťpalcovom formáte. Spod ráfikov vykúkajú červené brzdové strmene.

Silný model bude v ponuke s piatimi i siedmimi sedadlami
Silný model bude v ponuke s piatimi i siedmimi sedadlami
Zdroj: Škoda

Červenú farbu nesú aj zjednodušené symboly RS bez zeleného pásika, ktoré nechýbajú ani v kabíne. V nej sa okrem označení a všadeprítomného červeného prešívania objavili anatomické sedadlá a volant so sploštenou spodnou časťou. Čalúnenie kombinuje alcantaru s kožou imitujúcou vzhľad karbónu, tento vzhľad napodobňujú tiež obklady. Špecifickú grafiku má digitálny prístrojový panel i multimediálny systém. Samozrejme, náture auta sú prispôsobené aj jeho funkcie.

Mladá Boleslav už dávno avizovala, že Kodiaq RS bude mať pod kapotou motor 2.0 BiTDI s výkonom 176 kW (240 k). Krútiaci moment agregátu dosahuje presne 500 Nm. Dvakrát prepĺňaný vznetový dvojliter je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom 4x4, vďaka čomu auto hltá stovku za rovných 7 sekúnd. V prípade sedemmiestnej verzie to trvá o desatinu viac.

Napriek vysokému výkonu by motor nemal byť veľmi smädný
Napriek vysokému výkonu by motor nemal byť veľmi smädný
Zdroj: Škoda

Česká značka nezabudla pripomenúť, že jej medveď drží svojský rekord na severnej slučke Nürburgringu. Automobilka ho s časom 9 minút, 29 sekúnd a 84 stotín pasovala za najrýchlejšie SUV pre sedem pasažierov. Maximálne tempo novinky je 220 km/h, pričom kombinovaná spotreba má podľa oficiálnych údajov dosahovať len 6,0 l/100 km.

Na automobil tejto triedy ide o slušné parametre. Najmä vzhľadom na to, že Kodiaq RS je aj najťažším členom modelovej rodiny. Pohotovostná hmotnosť päťmiestnej verzie bez vodiča presahuje 1,8 tony. Ak sa pridá tretí rad sedadiel a normovaný šofér s batožinou, údaj stúpa na 1 913 kg. Samozrejme, proporcie auta i jeho náturu reflektuje nastavenie podvozka či brzdového systému.

Kodiaq RS pasovala Škoda za najrýchlejšie sedemmiestne SUV
Kodiaq RS pasovala Škoda za najrýchlejšie sedemmiestne SUV
Zdroj: Filip Kadlečík

Škoda začne na domácom trhu prijímať objednávky na silné naftové SUV už 5. októbra, oficiálny štart predaja sa odohrá o niečo neskôr. Prvé exempláre majú k majiteľom doraziť začiatkom budúceho roka. Českí zákazníci už poznajú aj cenu, stanovená je na 1 189 900 korún (asi 46 150 eur). V našich končinách by malo ísť o podobnú sumu.

Do obchodov onedlho prídu aj ďalšie dve odrody typu Karoq, menší súrodenec medveďa sa v Paríži predvádza v terénne ladenom variante Scout a tiež v dynamickejšej verzii Sportline. Najväčšou hviezdou v stánku značky je však koncept hatchbacku Vision RS.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia