Prvá generácia Škody Kodiaq má za sebou z pohľadu automobilky úspešnú prvú časť produktového cyklu. Od roku 2016 sa vo svete už celkovo predalo viac než 600 000 kusov SUV, ktoré zakladalo novú rodinu športovo-úžitkových automobilov Škody. Málokto vie, že okrem českých Kvasín, kde sa vyrobila dominantná časť doterajšej série (362 593 ks), Kodiaq opúšťa linku aj v čínskom mešte Changsha (zatiaľ 154 877 ks), indickom Aurangabade ( zatiaľ 4 920 ks) a ruskom Nižnom Novgorode (doposiaľ 79 180 ks). Všetko nasvedčuje tomu, že obľúbený model by základňu svojich priaznivcov nemal stratiť ani po modernizácii. Mení sa totiž dobrým smerom a pridáva prvky výbavy, ktoré by ste od SUV tejto kategórie očakávali. Napríklad matrix-LED svetlomety.

Aktívne ledkové reflektory so schopnosťou tieňovania okolitých automobilov sa dajú objednať za príplatok od výbavy Ambition, modely Style, L&K a RS ich majú sériovo. Umožňujú trvalú jazdu s diaľkovými svetlami bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky. Kamera za predným oknom rozoznáva protiidúce vozidlá i vozidlá idúce vpredu, ako aj osoby a reflektujúce objekty a automaticky adaptívne tlmí svetlá. Okrem toho svetlomety Full-LED-Matrix majú prispôsobené špecifické režimy osvetlenia – napríklad pre mesto, diaľnicu, do dažďa a do hmly. Štandardné LED svetlomety základnej výbavy majú samostatné LED moduly pre tlmené a diaľkové svetlá, ako aj pre denné, obrysové a smerové svetlá. Nižšie umiestnené svetlomety do hmly majú v prípade lacnejšej možnosti halogénové žiarovky.

Kodiaq bol pre nás skutočne prelomovým modelom. Ako prvý model našej SUV ofenzívy nám otvoril úplne nový, dynamicky sa rozvíjajúci segment trhu.
Thomas Schäfer, predseda predstavenstva Škoda Auto
Škoda Kodiaq L&K- facelift (2021).
Zdroj: Škoda

Dizajnéri Škody prepracovali aj iné prvky, ktoré súvisia s vzhľadom vozidla. Predný nárazník, lakovaný vo farbe karosérie, je trojrozmerne tvarovaný a v spodnom otvore na vstup vzduchu má mriežku s kryštalickou štruktúrou a bočnými ohraničujúcimi prvkami v tvare písmena L. Aerodynamicky optimalizovaný predný spojler z čierneho plastu so zvrásneným povrchom a obkladom v hliníkovom vyhotovení uzatvára nárazník zospodu. Modelovaný zadný nárazník s difúzorom je nalakovaný vo farbe karosérie. Pod širokou nakladacou hranou zvýrazňuje šírku vozidla čierna vložená lišta, na okrajoch ukončená odrazovými sklami s kryštalickou štruktúrou. Kodiaq RS má teraz špecifický predný nárazník s dynamickým dizajnom.

Škoda Kodiaq RS - facelift (2021).
Zdroj: Škoda

Nový zadný spojler vo vysoko lesklej čiernej farbe vizuálne predlžuje karosériu populárneho SUV. Spolu s bočnými finletmi, ktoré sú známe z leteckého priemyslu, zadný spojler zlepšuje aerodynamiku a tým prispieva k zníženiu emisií CO2. Áno, na tento cieľ sa v súčasnosti myslí aj v takýchto detailoch. V spojleri je integrované tretie brzdové svetlo, zadné okno pod ním je trocha viac sklonené než predtým, čo má prispievať k športovejšiemu vzhľadu vozidla po facelifte. Rovnako by mali poslúžiť aj užšie, ostrejšie tvarované zadné skupinové svetlá. Už od línie Active sú sériovo vybavené technológiou full-LED a od verzie Ambition obsahujú dynamické smerové svetlá a vytvárajú animovaný uvítací efekt. Zadné svetlá sa vyznačujú kryštálovými štruktúrami a majú typickú svetelnú grafiku v profile písmena C.

Škoda Kodiaq - facelift (2021).
Zdroj: Škoda

Robustnú stránku Kodiaqu dotvárajú čierne nadstavce prahov z odolného plastu so zvlnenou štruktúrou, ako aj objemné obklady lemov blatníkov z rovnakého materiálu. Kodiaq jazdí na diskoch z ľahkej zliatiny s priemerom od 17 do 20 palcov. Aerodynamicky optimalizované disky formátu 18 až 20 palcov znižujú odpor vzduchu. Nové 20-palcové disky z ľahkej zliatiny Sagitarius pre Kodiaq RS, nalakované čiernou metalízou a na povrchových plochách leštené, majú plastové kryty cielené na zníženie aerodynamického odporu. Nové sú aj 18-palcové ráfiky z ľahkej zliatiny Askella, ako aj 19-palcové disky z ľahkej zliatiny Cursa a 20-palcové disky z ľahkej zliatiny Merop.