Virtuálny kokpit už v štandardnej výbave

Ak ste si mysleli, že exteriér prešiel malými zmenami, v interiéri to nebude inak. Hlavným posolstvom vylepšeného kokpitu má byť jeho ohľaduplnosť k životnému prostrediu. Zástupcom tejto myšlienky sa stali poťahy z Eco látky, ktoré majú prvky z vegánskych materiálov imitujúcich kožu. Na dvere sa umiestnili dekoračné lišty so zmäkčeným povrchom, ktoré sa spájajú s ambientným osvetlením s rozšírenými funkciami. Ak by ste chceli ale skúsiť niečo iné, vo verzii Sportline zdobí dvere lišta s dekorom karbónu.

Škoda Karoq facelift.
Zdroj: Škoda

Vo výbave Style si môžete priplatiť za elektricky ovládané sedadlo spolujazdca s pamäťovou funkciou, ktorá sa samozrejme nachádza aj vo vyšších komfortných paketoch. Pre tých, ktorí zvyknú prevážať v aute väčšie veci, je tu stále možnosť dopriať si systém zadných sedadiel VarioFlex, ktorý netvorí jedna lavica, ale tri samostatné sedačky delené v pomere 40:20:40.

Tretia generácia modulárnej platformy infotainmentu koncernu Volkswagen ponúka tri verzie - Columbus, Amundsen a Bolero. Posledné dva spomenuté disponujú 8-palcovým dotykovým displejom a funkciou stáleho pripojenia k internetu. Systém je digitalizovaný, takže jediné fyzické tlačidlá na ovládanie nájdete na volante, alebo vám s tým môže pomôcť asistentka Laura. Tá je vybavená online podporou a rozumie celkovo 15 jazykom. Vrcholým systémom sa stal Columbus, ktorý má 9,2-palcový displej, mapové podklady a software aktualizuje vzduchom. 

Škoda Karoq facelift.
Zdroj: Škoda

Klasické analógové ukazovatele nahradil virtuálny kokpit s prívlastkom mini, ktorý má 8-palcov a nachádza sa v štandardnej výbave. Od výbavového stupňa Style Executive si môžete ale dopriať aj 10,25-palcový displej a 5 režimov zobrazenia, ktoré si môžete ľubovoľne nastavovať. A keďže sa jedná o facelift z 21. storočia, k autu máte prístup aj v rôznych online formách. Cez aplikáciu MyŠKODA si ho môžete zamknút, odomknúť, zobraziť jeho aktuálnu pozíciu alebo aktivovať klaksón, keď ho náhodou v podzemnej garáži nebudete vedieť nájsť. 

Poslednou, no o to dôležitejšou novinkou, sú vylepšené asistenčné systémy a airbagy. V prípade nehody totiž chráni posádku vozidla až 9 airbagov, pričom súčasťou štandardnej výbavy je airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy a kolenný airbag. Za príplatok si môžete zadovážiť bočné airbagy vzadu, ktoré sú ponúkané spolu s Proaktívnou ochranou cestujúcich. Tá spočíva v tom, že ak senzory zaznamenajú nebezpečie nárazu alebo núdzové brzdenie, systém automaticky uzavrie otvorené okná alebo panoramatickú strechu, zapne výstražné svetlá a napne bezpečnostné pásy na predných sedadlých. Po náraze vozidlo na mieste zastaví multikolízna brzda a zabráni tak ďalšiemu neželanému pohybu vozidla. 

Škoda Karoq facelift.
Zdroj: Škoda

Facelift Karoqu dodal aj niekoľko asistenčných prvkov, ktoré poznáme z iných modelov značky, napríklad prediktívny tempomat. Ten okrem údajov z kamery v čelnom skle ťahá údaje aj z navigačného systému a dokáže v predstihu upravovať rýchlosť auta, napríklad keď prichádzate k zákrute alebo k rýchlostnému obmedzeniu na ceste. V kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže aj sám zastaviť, no rozbiehať sa už budete musieť sami. Dokáže sa totiž rozbehnúť iba v priebehu troch sekúnd od zastavenia, no sami dobre vieme, že keď už auto stojí, trvá to väčšinou dlhšie.