Nižšia spotreba paliva a nižšie emisie

Škoda Karoq - paleta motorov.
Zdroj: Škoda

„Pri moderných motoroch súčasnej generácie Evo sme zvýšili účinnosť a zároveň znížili emisie CO2 a NOX. Naftové motory využívajú veľmi efektívnu úpravu výfukových plynov v rámci procesu Twin Dosing,“ uviedol Johannes Neft, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto zodpovedný za oblasť technického vývoja. Pri tomto procese dochádza k vstrekovaniu AdBlue pred dva SCR katalyzátory, ktoré sú radené za sebou. Oproti predchádzajúcej generácii motorov bol kľukový hriadeľ optimalizovaný a zmeny sa tiež udiali vo vedení výfukových plynov, v turbodúchadle alebo v vstrekovacej sústave.

„Nižšiu spotrebu benzínových motorov zaisťujú okrem iného vysoké vstrekovacie tlaky. Aktuálne motory majú taktiež omnoho vyrovnanejší priebeh výkonu“, doplnil Neft. Vysoký vstrekovací tlak až 350 barov zaisťuje nižšie hydraulické straty a nižšiu spotrebu paliva. Pri motoroch 1,0 TSI a 1,5 TSI nahradilo liatinové vložky valcov inovatívne nanášanie povrchovej vrstvy valcov v celkovej šírke 150 mikrometrov (0,15 milimetrov). Vďaka tomu je nižšie trenie a optimalizuje sa spotreba aj emisie. Vďaka lepšej distribúcii a odvodu tepla v spaľovacom priestore sa po tepelnej stránke agregát namáha menej.

Škoda Karoq facelift.
Zdroj: Škoda

Rozmerovo nejde o výrazný nárast, ide o pár milimetrov, ktoré pribudli na dĺžke (+ 8 mm), takže auto má teraz 4 390 mm a stále pôvodnú šírku 1 841 mm. Rázvor pri výbave s pohonom predných kolies má 2 624 mm, ak si zvolíte štvorkolku, narastie o nenápadných 5 milimetrov. Čo sa týka čísel batožinového priestoru, ten si svoju veľkosť zachoval, takže v kombinácii so systémom zadných sedadiel VarioFlex dostanete v aute 588 litrov, ak sedačky sklopíte, narastie na 1 605 litrov. Keby vám to bolo stále málo, môžete zadné sedadlá vybrať von a vtedy sa kufor zväčší o ďalších 205 litrov.