Škoda nedávno oznámila, že na 1. septembra naplánovala svetovú premiéru modelu Enyaq iV. Dlho očakávané elektrické SUV chce počas nadchádzajúcich týždňov po kúskoch predstavovať. Kampaň sa začína zvnútra, dnes vydala česká firma prvé detaily týkajúce sa kabíny novinky.

Ako bolo dávno jasné, dôležitý produkt bude postavený na modulárnej platforme MEB. Tá využíva batérie uložené do podlahy. Inteligentná konštrukcia umožní, aby bolo vozidlo veľmi priestranné. Z tohto hľadiska má byť porovnateľné s typom Kodiaq. Automobilka už vopred prezradila, že batožinový priestor bude mať objem 585 litrov. 

Všetky dôležité komponenty pohonu budú nízko v karosérii.
Všetky dôležité komponenty pohonu budú nízko v karosérii.
Zdroj: Škoda

Svoj interiér poodhaľuje Enyaq prostredníctvom dvoch skíc. Na nich môžeme vidieť dvojramenný volant, centrálnu konzolu s viacerými priečinkami a zakrivenú palubnú dosku s minimalistickým vzhľadom. Tlačidlá sú koncentrované do jedného pásu. Rozvrhnutie tak pripomína typ Octavia, no očakávame špecifickú grafiku infotainmentu a odlišný digitálny prístrojový panel. Elektromobil bude mať pritom aj head-up displej s rozšírenou realitou.

Český výrobca plánuje SUV ponúkať v niekoľkých verziách označených ako Design Selections, ktoré nahradia klasické úrovne vybavenia a zoznamy opcií. Interiér má využívať viacero “zelených” materiálov. Napríklad čalúnenie sedadiel má pozostávať z vlny a vlákien vytvorených z plastových fliaš, pričom táto recyklovaná zložka má tvoriť 60 %. V prípade kože s odtieňom koňaku má Mladá Boleslav používať na jej zafarbenie extrakt z listov olivového stromu.

Ergonomickým riešením kokpitu Enyaq pripomína typ Octavia.
Ergonomickým riešením kokpitu Enyaq pripomína typ Octavia.
Zdroj: Škoda

Technické detaily už nie sú viac tajomstvom, Škoda ich špecifikovala ešte pred niekoľkými mesiacmi počas našej exkluzívnej jazdy s prototypom elektrickej novinky. Na výber má byť dovedna päť variantov typu Enyaq. Odlišovať sa budú nielen veľkosťou batérie, ale tiež koncepciou pohonu a najvyšším výkonom s rozmedzím 109 až 225 kW (148 až 306 k).