Renault Zoe e-sport

Novinky Renault Zoe e-sport: Stovka za 3,2 sekundy

Foto: Marek Pokrývka

14.3. 2017 12:26 Pretekárska štúdia má brutálne vyzerajúcu karbónovú karosériu, minimalistický interiér a maximálny výkon 338 kW (460 k).

Na minuloročnom autosalóne v Paríži absolvoval okrem iného premiéru aj Renault Zoe Z.E.40. Toto označenie dostala modifikovaný variant elektromobilu, ktorý vďaka akumulátoru s kapacitou 40 kWh dosahuje normovaný dojazd 400 kilometrov. Francúzsky výrobca sa k tomuto modelu v Ženeve vrátil. Neukázal však ďalšie vyhotovenie sériového modelu, ale čosi kompletne uletené.

Renault Zoe e-sport je víziou pretekárskeho elektromobilu
Renault Zoe e-sport je víziou pretekárskeho elektromobilu
Zdroj: Renault

Po boku znovuzrodeného kupé Alpine A110omladeného malého SUV Captur debutoval na výstavisku Palexpo koncept pokrstený Zoe e-sport. Ide o víziu pretekárskeho modelu. Od bežných exemplárov sa líši na prvý pohľad, pričom matný modrý lak doplnený niekoľkými žltými detailmi je len vrcholom ľadovca. Táto kombinácia odkazuje na pretekársky tím zo súťaže Formule E.

Okrem dvojice výrazných farieb si na karosérii môžeme všimnúť tmavé uhlíkové vlákna, ktoré sú na niektorých dielcoch prekryté iba čírym lakom. No v skutočnosti je z nich vyrobená je kompletne celá karoséria. V porovnaní so sériovými verziami je podstatne širšia, má nafúknuté blatníky vyplnené tmavými dvadsaťpalcovými kolesami, agresívny predný nárazník s veľkými nasávacími otvormi i prídavné vstupy vzduchu v bočnej časti. Tie pravdepodobne slúžia na chladenie akumulátora.

Karbónová karoséria je širšia než pri bežných exemplároch
Karbónová karoséria je širšia než pri bežných exemplároch
Zdroj: Renault

Vzadu si možno všimnúť veľký strešný spojler doplnený rovnako štedro dimenzovaným difúzorom. Karbón tvorí aj väčšinu pôvodných koncových svetiel, ktoré obsahujú štyri malé LED segmenty. Podobný proces prebehol aj v prednej časti vybavenej diódovými reflektormi. Výsledkom všetkých zmien je brutálne vyzerajúci hatchback. Na prvý pohľad by málokto tipoval, že ide o elektromobil.

Interiér zakrývajú tmavé sklá, no Renault ho ukázal na vizualizáciách. Celkom evidentný je minimalistický prístup. Kabína obsahuje jednoducho tvarovanú palubnú dosku, dve škrupinové sedadlá Recaro, hranatý volant a samostatne stojaci displej namiesto pôvodného prístrojového panela. Zopár kovových ovládačov pripomína vnútro kupé Alpine.

Kabína hatchbacku obsahuje jednoduchú palubnú dosku
Kabína hatchbacku obsahuje jednoduchú palubnú dosku
Zdroj: Renault

Štúdia má na každej náprave elektromotor, ktorých spoločný maximálny výkon je 338 kW (460 k). Kombinovaný krútiaci moment dosahuje špičku 640 Nm. Tieto parametre si musia poradiť s hmotnosťou podliezajúcou 1 400 kilogramov, čo zahŕňa 450 kíl vážiaci akumulátor.

Z daných čísel je jasné, že akcelerácia experimentálneho vozidla bude viac než slušná. Na stovku sa dokáže dostať za 3,2 sekundy. Týmto údajom sa špeciálny Renault Zoe môže merať so superšportmi, o maximálnom tempe to však neplatí. Z dôvodu dojazdu je obmedzené na 210 km/h. V skutočnosti však akčný rádius až taký dôležitý nie je, o nejakom sériovom produkte tohto razenia netreba ani špekulovať.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia