Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne

Novinky Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Foto: Audi

24.6. 17:08 Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm parametrami vyráža dych.

V roku 2016 Ingolstadt na trh uviedol Audi SQ7 TDI, ktoré šokovalo svojimi parametrami. Teraz dostáva rovnaké pohonné ústrojenstvo aj SUV-kupé s označením SQ8. Pod kapotu masívneho športovo-úžitkového vozidla sa sťahuje biturbo vidlicový osemvalec, ktorý spaľuje naftu. V8 TDI produkuje 320 kW (435 k), omnoho viac však dych vyráža jeho krútiaci moment.

Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne
Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne
Zdroj: Audi

Osemvalec produkuje 900 Nm a to v rozmedzí od 1 000 do 3 250 ot./min. Nevýdane široká špička mohla vzniknúť najmä vďaka prepĺňaniu známemu pod názvom EPC, pod ktorým sa skrýva elektrický kompresor. Práve ten má na starosti elimináciu akejkoľvek turbodiery a energiu čerpá z extra batérie prostredníctvom 48-voltovej siete.

Vďaka pokročilej technike je mamutie SUV-kupé schopné jazdiť aj bez vypúšťania emisií, elektrický režim však funguje len v rýchlostiach do 22 km/h. Celkovo dokáže auto vyvinúť maximálne tempo na úrovni 250 km/h, na stovku šprintuje za 4,8 sekundy. S-ková Q8 ponúka aj pohon quattro, pneumatické pruženie, riadenie zadnej nápravy či dokonca karbónovo-keramické brzdy pre všetky kolesá. Ingolstadt sem dokonca vie namontovať i športový diferenciál a elektromechanické stabilizátory.

Extreriér i interiér zdobí niekoľko špecifických doplnkov. Charakteristickým znakom SQ8 sú štvorité koncovky výfukového potrubia, nové vstupy pre nasávanie vzduchu či sivý difúzor zadného nárazníka. Podobné detaily sa menili aj v kabíne, kde pribudli logá “S”, kovové detaily či rôzne plochy potiahnuté alcantarou. V zákulisí sa hovorí i o benzínovej verzii SQ8, žiadne detaily však o nej nateraz nie sú známe. Variant s V8 TDI by mal niesť základnú cenovku v okolí hranice 100 000 eur.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia