ikona

Novinky Shelby GT500: Svalnatá legenda je späť

Foto: Ford

15.1. 10:41 Mustang dostal vrcholný variant, ktorý poháňa osemvalec s kompresorom produkujúci vyše 700 koní. Presné číslo nepoznáme.

Počas vlaňajšieho autosalóna v Detroite prezentoval Ford video, prostredníctvom ktorého ohlásil návrat špičkovej odrody typu Mustang. Na výkonnú verziu ovenčenú štítkami Shelby GT500 odvtedy niekoľkokrát upozornil. S premiérou sa však neponáhľal, fanúšikov nechal čakať celý rok a vozidlo odhalil až na súčasnom ročníku podujatia NAIAS. Svalnatá legenda je teda konečne späť.

Ford Mustang prichádza v doposiaľ najvýkonnejšom vyhotovení
Ford Mustang prichádza v doposiaľ najvýkonnejšom vyhotovení
Zdroj: Ford

Keďže automobilka zverejnila počas ostatných dvanástich mesiacov viaceré upútavky na vrchol modelového radu, dizajnovo veľmi nemal čím prekvapiť. Chýbať na ňom nesmú dva pozdĺžne pásy ani symboly kobry. Kupé dostalo agresívne tvarovaný predný nárazník s veľkým spojlerom, na ktorého líniu nadväzujú nadstavce prahov. Spredu ešte upúta kapota s žiabrami uprostred. Prekvapujúce sú svetlá, tie predné totiž pochádzajú zo žrebca pred faceliftom. Vzadu sú kúsky zo zmodernizovanej verzie.

Najzaujímavejšou časťou bočných partií sú disky kolies, dvadsaťpalcové ráfiky sú totiž kompletne karbónové. Rovnaký materiál tvorí veľké prítlačné krídlo na kovových nožičkách. Nejde o sériovú výbavu, ale súčasť príplatkového balíka určeného na okruhy. Spadá pod neho aj špičkové obutie Michelin Pilot Sport Cup 2 a odstránenie zadných sedadiel. Vpredu môžu byť na želanie anatomické kúsky s podpisom Recaro, interiér okrem toho disponuje alcantarou potiahnutým volantom, dekoratívnymi obkladmi z uhlíkových vlákien a niekoľkými ďalšími špecifickými prvkami.

Ani v interiéri nemôžu chýbať charakteristické symboly kobry
Ani v interiéri nemôžu chýbať charakteristické symboly kobry
Zdroj: Ford

Už dlhšie bolo verejným tajomstvom, že špičkový Mustang bude poháňať prepĺňaná verzia motora použitého v slabšom vyhotovení Shelby GT350. Ide o benzínový osemvalec s objemom 5,2 litra a plochým kľukovým hriadeľom. Kým v atmosférickom variante produkuje táto pohonná jednotka nejakých 530 koní, obrovský kompresor sprevádzaný ďalšími úpravami vyhnal maximálnu hodnotu nad úroveň 700 plnokrvníkov.

Ford prekvapujúco žiadne presné číslo neprezradil. Ak máme veriť teórii vychádzajúcej z vlaňajších materiálov, stropom by mohlo byť až 772 konských síl. Veci uvedie na pravú mieru automobilka až časom. Nekonkretizovala ani dynamické parametre, no spomína šprint 0-60 míľ za hodinu (96 km/h) za asi tri a pol sekundy. Hovorí tiež o zhltnutí štvrť míle pod 11 sekúnd.

Spustenie predaja naplánovala automobilka na jesenné mesiace
Spustenie predaja naplánovala automobilka na jesenné mesiace
Zdroj: Ford

Prepĺňaný motor V8 spriahla automobilka so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá dokáže radiť za menej než 100 milisekúnd. Do zadného diferenciálu posiela silu skrz karbónový kardan. Shelby GT500 využíva špecifickú geometriu podvozka, najmodernejšie magneticky riadené tlmiče i silné brzdy Brembo, vpredu so šesťpiestikovými strmeňmi a 420-milimetrovými kotúčmi.

Na zverejnenie bližších špecifikácií si budeme musieť ešte počkať, pravdepodobne pôjde o niekoľko mesiacov. Ford sa so spustením predaja neplánuje ponáhľať. Avizuje ho na jeseň, pričom cenu svalovca zatiaľ neprezradil. Slabší model GT350 predáva od 59-tisíc dolárov (asi 51 450 eur). Je pravdepodobné, že päťstovka bude stáť nejakých 80-tisíc v americkej mene.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia